Víte, v jakém stavu je vaše biddovaná nabídka na srovnávači? Zjistěte, zda produkty dosahují uspokojivých výsledků a zda je můžete pro zákazníka zatraktivnit. Díky bezplatnému Bidding Auditu dokážete vylepšit slabé stránky svého sortimentu a zvýšit schopnost konkurence.
Proč byste měli Bidding Audit vyzkoušet
Audit biddovaného sortimentu vám poradí, jakým směrem se vydat při úpravách a vylepšování inzerce a biddingu na Heurece. Dokáže zjistit aktuální stav produktů, které následně rozdělí do čtyř skupin podle závažnosti. Díky nim získáte přehled o kondici a úspěšnosti nabídky. Na základě toho dokážete nedostatky upravit a být konkurenceschopnější na srovnávači. Vyzkoušejte si ho na svém sortimentu.
Co je potřeba k vyhotovení Bidding Auditu
Vzhledem k tomu, že audit biddovaného sortimentu je zaměřen na výkon na Heurece, neobejdete se bez URL adresy konverzního feedu. Tu najdete v administraci Heureky, v záložce Statistiky a reporty na podstránce Měření konverzí. Zaškrtnutím checkboxu Generovat XML reporty získáte URL adresu sedmidenního reportu. Následně ji v Bidding Auditu vložte do pole „Zadejte URL vašeho konverzního feedu z Heureky“.
Pod polem pro zadání konverzního feedu je prostor na adresu XML feedu. Není povinný, ale díky němu vám budeme moci poskytnout informaci například o spárovanosti sortimentu, údaje týkající se ceny za proklik a mnoho dalších.
Posledním krokem je zadání e-mailu, na který vám přijde upozornění o vyhotovení Bidding Auditu.
Výsledky auditu jsou rozděleny do čtyř skupin
Vaše nabídky audit rozdělí do čtyř skupin podle kondice a stavu na srovnávači. Jde o produkty:
- v pořádku,
- s problémem,
- s upozorněním,
- s doporučením.
Do každé skupiny se můžete prokliknout tlačítkem Detail. Kromě informace o počtu produktů v dané skupině na stránce objevíte i jednotlivé detekce, graf s rozložením sortimentu podle pozice v biddingu a seznam jednotlivých produktů. Na detail skupiny se blíže podíváme níže v článku.
Jaká část sortimentu je v Bidding a na TOP pozici
Na hlavní stránce výsledků auditu najdete pod úvodním rozdělením dva koláčové grafy. Oba vyjadřují procentuální zastoupení produktů podle určitých kritérií.
- První graf zobrazuje, jaké procento produktů je v biddingu, mimo něj, bez biddingového boxu na kartě a procento nespárovaných produktů.
- Druhý graf informuje o procentuálním zastoupení produktů na TOP pozici s Heureka košíkem a bez něj.
Rozložení sortimentu podle obsazených pozic v biddingu
Na stránce dále objevíte graf rozdělující sortiment podle cenových hladin a biddingových pozic. Na první pohled tak uvidíte, jaké pozice v biddingových boxech obsazují nabídky v jakých cenových kategoriích.
Rozdělení sortimentu podle kategorií
Ve výsledcích postupujeme níže a dostáváme se k rozdělení sortimentu podle TOP 10 kategorií a umístění na produktových kartách. Pozice 1. až 4. se týkají biddingu, následující představují umístění produktů v řazení podle ceny.
Poznejte nejčastější konkurenty v biddingu
Součástí výsledků auditu je také informace o tom, se kterými konkurenty nejčastěji sdílíte biddingový box. Na grafu vyčtete počet společných produktů spolu s porovnáním pozice v biddingu oproti danému konkurentovi.
Detekce zachycené u vašeho sortimentu
Pod grafem nejčastějších konkurentů na vás čeká to nejhlavnější, co audit poskytuje – zjištěné problémy, upozornění na nedostatky a doporučení pro zvýšení výkonu a vylepšení sortimentu. Přes tlačítko Detail se jednoduše prokliknete do specifikace každé z detekcí. Prostřednictvím exportovacího tlačítka si stáhnete produkty z dané detekce do formátu CSV.
Seznamte se s detailem skupiny sortimentu
Jak jste se již dočetli výše, můžete se prokliknout do detailu každé skupiny sortimentu. Abyste věděli, co vás tam čeká, představíme například detail sortimentu s upozorněním. Hned v úvodu objevíte krátký popis informující o počtu produktů, kterých se upozornění týkají. Napravo od popisu se nacházejí tlačítka pro export produktů s upozorněním a tisk. Produkty se exportují ve formátu CSV.
Následují jednotlivá upozornění na nedostatky sortimentu, které je třeba vyřešit v případě, že chcete zvýšit konkurenceschopnost vašich produktů. Najdete zde například upozornění:
- žádané nabídky bez objednávek,
- vaše cena je o 20% vyšší než nejdražší produkt v Bidding,
- CPC vyšší než 50% ceny produktu,
- a další.
Nalevo od popisu každé detekce je také číslo vyjadřující počet produktů spadajících do konkrétní detekce.
Po jednotlivých detekcích následuje opět graf týkající se rozložení sortimentu podle cenové hladiny a pozice v biddingovém boxu. Tentokrát se však hodnoty na grafu vztahují pouze na sortiment s upozorněním. Konkrétní produkty, kterých se upozornění týkají, najdete pod grafem. Také si je můžete otevřít na Heurece nebo u sebe v e-shopu.
Odhalte, co skrývají detaily konkrétních detekcí
Proklikem do detailu skupiny sortimentu cesta nekončí. Každá detekce má ještě vlastní detail. Co v něm najdete? V úvodu je opět krátký popis detekce s informací o počtu nalezených produktů. Nechybí graf rozložení pozic a výpis produktů, kterých se detekce týká.
Stejně jako u detailu skupiny, i zde můžete vyexportovat či vytisknout produkty spadající do dané detekce. Ty doporučujeme následně zkontrolovat a upravit, abyste mohli zvýšit jejich konkurenceschopnost na srovnávači, s čímž je spojen obrat i zisk.
Co dělat po vyhotovení auditu
Pokud již máte audit hotový, můžete se pustit do úprav a vylepšení. Mnoho z nich zvládnete sami, s drtivou většinou vám však dokáže pomoci biddovací automat Bidding Fox. Nástroj už dávno neslouží jen pro automatizaci biddingu. Nabízí také vlastní diagnostiku přímo v rozhraní aplikace a různé produktové filtry pro lepší rozdělení a cílení biddingových strategií. Nesmíme zapomenout ani na oblíbený monitoring konkurence, díky kterému budete vždy o krok napřed. Proto neváhejte a vyzkoušejte Bidding Fox na 15 dní zdarma.
Přidat komentář