Jak efektivně využijete data ze Sortiment reportu a jakým způsobem je můžete zpracovat pomocí Mergada a Bidding Fox Elements? Na to si posvítíme v návodu od Petra Janouška, online marketing specialisty z digitální agentury FEO. Prozradí nám, jak s těmito daty kouzlí a jak produkty bidduje bez automatu k tomu určenému. Inspirujte se následujícími řádky a vyzkoušejte jeho postup.
Autorem článku je Ing. Petr Janoušek, který je členem marketingového teamu agentury FEO. Věnuje se Google Ads a Skliku, srovnávačům zboží a přidruženým nástrojům jako PPC Bee, Mergado nebo Bidding Fox. |
Zviditelněte svou nabídku na vyhledávačích zboží
Srovnávače sortimentu, jak je již z názvu evidentní, dávají uživateli možnost porovnávat jednotlivé nabídky e-shopů. Z porovnávaných parametrů bývá zpravidla na prvním místě cena produktu. Inzerent by tedy na Heurece měl docílit stavu, kdy jeho levné produkty v kontextu konkurence budou dobře viditelné na první dobrou.
V tomto případě se bavíme o boxu Doporučené nabídky, kde se nachází 4 inzerenti, kteří si rozdělí většinu návštěvnosti dané produktové karty. Mezi Doporučené nabídky se e-shop dostává prostřednictvím biddingu. Kromě něj hraje roli při umístění taktéž dostupnost, cena produktu a dosavadní hodnocení e-shopu.
E-shop má možnost kontrolovat cenu produktu oproti konkurenci a následně manuálně aktualizovat nastavení CPC, nicméně se jedná o časově velmi náročnou činnost. Při rozsáhlějším inventáři takřka nemožnou.
Využijte data ze Sortiment reportu
Velkou výhodu nabízí Sortiment report, ve kterém nalezneme data ke každé položce zatříděné do katalogu Heureky na její produktovou kartu. Můžeme si např. vyfiltrovat produkty, které jsou do čtvrtého místa od nejnižší ceny a následně je biddovat na umístění ve čtyřech pozicích Doporučených nabídek.
Jedná se o funkční řešení, kde nám výrazně pomůže Mergado ve smyslu tvorby výběrů levných produktů identifikovaných v Sortiment reportu a jejich následném biddingu. Není to však ideální stav. Je nutná pravidelná práce se Sortiment reportem. Taktéž opakované přenastavení v Mergadu zabírá čas. Sama aktuálnost nastavení s časem klesá. Objeví-li se produkt vhodný k nastavení CPC, budeme jej reflektovat v biddingu až při další manuální aktualizaci. Stejně tak budeme stále biddovat produkt, který přestal být v čase pro zákazníky cenově zajímavý.
Biddujte jednoduše pomocí Bidding Fox Elements
Uvedené problémy řeší použití Bidding Fox Elements. Nabízí značný potenciál v datech, která lze poslat online k relevantní položce do feedu v Mergadu. Údaje ze sortiment reportu nevyjímaje, v našem případě tedy informaci o ceně produktu v kontextu konkurence.
Přiblížíme si na příkladu vytvoření biddovacích strategií pro nejlevnější, druhou nejlevnější a čtvrtou nejlevnější nabídku na produktové kartě. Nejlevnější produkty budou mít nastaveny nejvyšší CPC, aby se zobrazovaly na vyšších pozicích v boxu, než druhý nejlevnější a čtvrtý nejlevnější. Dle této logiky budou mít nastavenou CPC o něco nižší než druhý nejlevnější. Jinými slovy, čím atraktivnější bude cenová nabídka, tím by ji měli návštěvníci Heureky najít výš mezi Doporučenými obchody.
Nejprve je nutné si posílat do feedu k položkám údaj o nejlevnější nabídce, druhé nejlevnější a čtvrté nejlevnější nabídce. Tomu odpovídají a je nutné aktivovat v BF Elements elementy BFE_H_MIN_PRICE, BFE_H_MIN_PRICE2 a BFE_H_MIN_PRICE4.
Následně si vytvoříme výběry produktů, které jsou nejlevnější, respektive nejlevnější cena na produktové kartě je stejná jako naše. V Mergado vyjádřeno BFE_H_MIN_PRICE = PRICE_VAT.
Stejně tak pro druhý nejlevnější PRICE_VAT <= PRICE_VAT2 a čtvrté nejlevnější produkty PRICE_VAT <= PRICE_VAT4. Je potřeba si uvědomit, že např. do podmínky PRICE_VAT <= PRICE_VAT4 spadají produkty, které jsou nejlevnější a i druhé nejlevnější. Je nutné seřadit biddovací pravidla tak, aby se postupně aplikovala v pořadí pro čtvrté, pro druhé a nakonec pro nejlevnější produkty.
Poslední věc při nastavování CPC je reflektování ceny produktu, aby produkt v hodnotě 300 Kč neměl nastavenou stejnou cenu za proklik jako položka za 3 000 Kč. K uvedeným výběrům přidáme tedy podmínky cenových rozsahů. Konkrétní ukázka výběru, kde jsou čtvrté nejlevnější produkty v ceně od 1 500 do 3 000 Kč včetně. [PRICE_VAT] <= BFE_H_MIN_PRICE4 AND [PRICE_VAT] > 1 500 AND [PRICE_VAT] <= 3 000. V pravidlech pak nastavíme CPC podle cenového rozsahu produktů.
Doporučení na závěr
Ideální je používat Bidding Fox Elements v kombinaci s Bidding Fox, kde můžeme strategiím stanovit cílové PNO podle maržovosti klienta. Většinou řešíme PNO na úrovni celé Heureky, pracujeme však i s PNO jednotlivých kategorií a produktů na bázi statistiky v Heurece. V blízké budoucnosti začneme též využívat import nákladů z Heureky do Analytics. Klient dostává report, rozpracovaný podle potřeby a typu klienta. Což je podklad pro řešení výsledků s klientem.
S Bidding Fox Elements vytěžíte ze své inzerce maximum. Aplikace je šikovným pomocníkem při načasování kampaní nebo s automatickým doplňováním dat do feedu. Podle Petrova postupu ji snadno využijete i při biddování. Chcete vědět, co všechno appka nabízí? Přihlašte se na naše školení, kde vám představíme všechny její funkce a vychytávky. Budeme se na vás těšit.
Přidat komentář