Čím se odlišuje bezplatný režim od placeného a proč stojí za zvážení vyhradit na inzerci větší rozpočet? Výsledky statistik Heureky hovoří za sebe – přepnutím e-shopu do PPC režimu se návštěvy v průměru ztrojnásobily. Čtěte dále a přesvědčte se sami.
Na Zboží.cz jen v placeném režimu
Podmínkou inzerce na Zboží.cz a jedním z prvních kroků při registraci e-shopu, je dobití kreditu. Přestože si samotné zobrazení nabídky neúčtují, každý proklik do e-shopu je zpoplatněný minimální sumou dané kategorie. Následně už určujete sami, kolik chcete za proklik přihodit, abyste předběhli konkurenci.
Zboží.cz má více možností, jak zviditelnit nabídku na srovnávači. Na rozdíl od Heureky, podporuje bidding nejen v detailu produktu, ale i ve fulltextovém vyhledávání, v hledání v kategorii a ve výpisu kategorií. Je potřeba počítat s tím, že biddingem se cena za proklik zvýší.
Free vs. PPC režim na Heurece
Aby mohl e-shop inzerovat na Heurece, placený režim není podmínkou, spíše doporučením. Po přepnutí z free do PPC režimu zaznamenalo až 93 % e-shopů v průměru trojnásobný nárůst prokliků na web.
V případě, že má e-shop aktivovaný PPC režim a dobitý kredit, může se kdykoliv přepnout na free režim a zase zpět. Po přepnutí na free režim se spárované produkty přestanou zobrazovat v katalogu Heureky a budou dostupné jen ve fulltextovém vyhledávání.
Opětovným přechodem na PPC režim se spárované produkty znovu zařadí do katalogu k nabídkám ostatních e-shopů.
Rozdíl ve vyhledávání v případě free a PPC režimu najdete na blogu Heureky.
V infografice porovnáte, co obsahuje bezplatný režim a co získáte díky placenému.
Free režim na Heurece
V případě bezplatného režimu můžete inzerovat nabídky ve fulltextovém vyhledávání a budou zobrazené jako poslední možnost vyhledávání. Inzerovaných produktů je často takové množství, že by musel uživatel prolistovat desítky stránek, aby se dostal k nabídkám v neplaceném režimu.
Každý e-shop, bez ohledu na využívaný režim má nárok získat certifikát Ověřeno zákazníky a možnost měřit konverze.
Jak naznačuje samotná Heureka – jestli chce být e-shop na srovnávači úspěšný, bezplatným režimem toho pravděpodobně nedosáhne. Přechodem na placený režim se prokliky do e-shopu zvýší v průměru trojnásobně.
Jak aktivovat PPC režim na Heurece
Přechod z bezplatného na placený režim je jednoduchý – stačí si v administraci Heureky (v záložce Stav kreditu) dobit kredit. Tím se vám otevírají nové možnosti inzerce.
Spárované vs. importované produkty
Po přesunu do placeného režimu je důležitým krokem kontrola sortimentu, konkrétně počet spárovaných a importovaných produktů. Tyto čísla najdete v administraci Heureky.
- Počet importovaných produktů prozradí počet produktů ve feedu, které se úspěšně importovali do databáze Heureky.
- Počet spárovaných produktů představuje množství produktů zobrazujících se v katalogu Heureky, spolu s dalšími e-shopy v produktových kartách.
Katalog Heureky
Kromě zobrazení nabídky ve fulltextovém vyhledávání bude vaše zboží zařazené i do katalogu Heureky, t.j. do produktových karet, spolu s dalšími e-shopy nabízející stejný produkt.
V produktové kartě jsou nabídky e-shopů seřazené:
- podle kvality (biddované pozice – cena za proklik do obchodu je nastavená nad minimální cenou prokliku dané kategorie),
- podle ceny (cena prokliku do obchodu odpovídá minimální ceně v dané kategorii).
Nové možnosti díky certifikátu Ověřeno zákazníky
Podobně jako free, i PPC režim umožňuje měřit konverze a získat certifikát Ověřeno zákazníky. K placenému certifikátu se v případě PPC režimu vážou další výhody. Získáte:
Doplňkový XML soubor pro dostupnost zboží
Tento soubor obsahuje podrobné informace o dostupnosti zboží v e-shopu. Je generovaný přímo ze stránek obchodu a Heureka ho zpracovává jen v PPC režimu. Je důležité, aby dostupnostní XML feed obsahoval aktuální a pravdivé údaje. Více informací najdete v článku na blogu Heureky.
Bidding Fox a certifikát Ověřeno zákazníky
Aby byly funkce a potenciál Bidding Foxu využité na 100 %, certifikát od Heureky je nevyhnutelnou součástí. Díky němu má obchod povolení biddovat a získává i přístup k sortiment reportu. Obě možnosti jsou klíčové v případě, že e-shop využívá biddingový automat.
Stále váháte, zda je placený režim na Heurece pro vás to pravé? Začněte dobitím kreditu menší částkou a analyzujte výsledky. Postupně můžete přidávat a využívat další funkce spojené s placeným režimem, jako je například bidding.
O biddování, diagnostiku sortimentu či monitoring konkurence se postará Bidding Fox. Vyzkoušejte si jej na 15 dní zdarma.