Víte, co obsahuje Přehled o výkonu a nákladech od Heureky a jaká data byste si měli hlídat?
V našem seriálu článků o reportech na Heurece se postupně věnujeme každému z nich. Dnes se podíváme na Přehled o výkonu a nákladech.
Reporty na Heurece
- Sortiment report,
- XML report měření konverzí,
- přehled o výkonu a nákladech,
- párovací report,
- report prodeje produktů v e-commerce.
Co je Přehled o výkonu a nákladech
V tomto přehledu najdete informace o všech produktech, i těch které ve vašem feedu už nemusí být propsané. Generuje se 1x denně přes noc a obsahuje data za posledních 90 dní, kdy 1 řádek odpovídá 1 produktu. Posledních 30 dní se může měnit, protože dochází k dodatečnému zápisu konverzí.
Dostupný je všem e-shopům zdarma. Najdete ho v administraci Heureky v záložce Datové přehledy a je ve formátu CSV. Historicky nejsou ukládané, k dispozici máte vždy posledních 90 dní.
Co přehled obsahuje
- Datum prokliku,
- zdroj prokliku (odkud uživatel na e-shop přišel - detail produktu, fulltextové vyhledávání),
- celkový počet prokliků na nabídku,
- počet prokliků, náklady, objednávky a obrat z biddovaných a nebiddovaných pozic,
- celkové náklady,
- celkový počet objednávek,
- celkový obrat,
- a další.
Jak si dopočítat další základní metriky
Podle potřeby si budete muset některé metriky dopočítat.
Co v něm můžete kontrolovat?
Díky datům, která v něm najdete, můžete kontrolovat efektivitu vaší inzerce. Srovnejte, jestli máte větší návštěvnost e-shopu z biddovaných nebo nebiddovaných pozic. Jaké máte náklady na bidding a kolik objednávek z inzerce přichází. Na základě těchto informací můžete upravit strategie nebo vytvořit úplně nové.
Přichází k vám zákazníci víc z nebiddovaných pozic?
Porovnejte si produkty, které máte v biddingu a které ne. U těch, které zákazníci kupují i když nejsou v biddingu stojí za to uvažovat, jestli nebude dobré je nechat zobrazit na prvních pozicích. Jejich prodej tím můžete ještě zvýšit.
Máte vysoké náklady na bidding a málo objednávek z něj?
Zamyslete se nad vaší strategií, je možné že máte v biddingu produkty, které se neprodávají a zbytečně za ně utrácíte. Je lepší podpořit ty, ze kterých máte zisk.
Jak s Přehledem o výkonu a nákladech pracujete vy?
Přidat komentář