Jste zde

Jak neztratit subdomény z Heureky při používání UTM parametrů

Potřebujete v Google Analytics zachovat informaci o tom, z jaké konkrétní kategorie Heureky přicházejí uživatelé? Při použití UTM parametrů, například utm_source=heureka.cz, se v Google Analytics tato data ztrácí. Nejčastější případ je při přeznačování média (utm_medium) z referral na jinou hodnotu, jako je cpc nebo product. S Bidding Fox Elements a Mergadem tuto situaci snadno vyřešíte.

Jak zachovat informace o subdoméně v Google Analytics 4

Pro zachování informace o subdoméně Heureky využijte URL adresu produktu na Heurece, která je obsažena v Bidding Fox Elements (BFE) elementu BFE_H_HEUREKA_URL.

1. Získejte subdomény pro potřeby UTM_SOURCE

V BFE najdete element BFE_H_HEUREKA_URL, který obsahuje celou URL adresu produktu na Heurece.

Například:

https://damske-tenisky.heureka.cz/merrell-vapor-glove-6-067722-seda/

Z tohoto prvku musíte extrahovat pouze subdoménu damske-tenisky.

2. Vytvořte a naplňte pomocný element subdoménou z Heureky

V Mergadu vytvořte nový element, například subdomena, a naplňte ho hodnotou subdomény extrahovanou z BFE_H_HEUREKA_URL.

  • Výběr: Produkty, které obsahují BFE_H_HEUREKA_URL (BFE_H_HEUREKA_URL != "")
  • Pravidlo: Extrahovat subdoménu z URL pomocí regulárního výrazu:

https\:\/\/(.+)(\.heureka.*)

Tento regulární výraz zajistí, že se do elementu subdomena uloží pouze relevantní část, tedy subdoména.

3. Použijte subdomény v UTM_SOURCE parametru

V Mergadu vytvořte nové pravidlo typu "Přepsat" pro produkty, které obsahují BFE_H_HEUREKA_URL.

  • Příklad, jak bude vypadat výběr v Mergadu pro produkty s Heureka URL:

BFE_H_HEUREKA_URL !=""

  • Nová URL adresa bude obsahovat UTM parametry ve formátu:

%URL%?utm_source=%subdomena%.heureka.cz&utm_medium=zbozaky

  • Pokud už URL obsahuje otazník, pak použijte & namísto ?:

%URL%&utm_source=%subdomena%.heureka.cz&utm_medium=zbozaky

4. Zajistěte, že URL nepřesáhne maximální délku 

Aby produkty zůstaly validní pro inzerci, nastavte pravidlo pro zkrácení URL na maximální délku 300 znaků.

5. Takto bude vypadat výsledek se subdoménou v UTM_SOURCE

Tento postup zajistí, že se v GA4 správně zobrazí informace o subdoméně Heureky, z níž návštěva pochází. Automatizované extrahování subdomény z BFE elementu pomáhá předejít ztrátě dat a zajišťuje přesnější analytiku. Zapněte si nástroj Bidding Fox Elements na 30 dní zdarma a vyzkoušejte, co všechno dokáže.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

Potřebujete v Google Analytics zachovat informaci o tom, z jaké konkrétní kategorie Heureky přicházejí uživatelé? Při použití UTM parametrů, například utm_source=heureka.cz , se v Google Analytics...
Začátek roku 2025 nás nešetřil. Spoustu se toho od ledna změnilo a výjimkou není ani sféra oblíbených zbožáků, jako je Heureka.cz nebo Zboží.cz. Abyste se ve všech novinkách neztratili, sepsali jsme...
Stahování dat z Google Analytics 4 do Bidding Foxu aktuálně řeší nejeden marketér či majitel e-shopu. Patříte mezi ně a chcete, aby se vám data v aplikaci Bidding Fox zobrazovala správně, ale nevíte si rady? Přečtěte si jak na to v našem článku.

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.