V tomto článku vám představíme jednotlivé typy exportů. Záleží jen na vás, jaké informace jsou ve vašem případě důležité a co chcete pravidelně sledovat. Vše si nastavíte podle svých představ. Exporty využijete pro práci s daty, při reportingu, ale i pro prezentaci výsledků svým klientům.
POZNEJTE MOŽNOSTI EXPORTŮ
Exporty v aplikaci dělíme na tři typy:
- Export produktů našeho sortimentu – na stránce Produkty.
- Export produktů konkurence – na stránce Produkty.
- Export konkurence – na stránce Konkurence.
Každý soubor může být statický nebo jednorázový. U statických exportů dochází k pravidelnému přegenerování a jsou kdykoliv dostupné na veřejné URL adrese. Jednorázové exporty se vygenerují pouze jednou a následně se po 24 hodinách smažou.
BEZ ČEHO SE ŽÁDNÝ EXPORT NEOBEJDE
Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv výše zmíněný typ, při jejich vytváření budete vždy postupovat velmi podobně. Nejdříve si vyberete formát.
- CSV – vhodné pro strojové zpracování, využijete při napojení do dalších systémů, jako je Pohoda
- XLSX – využijete pro další zpracování v excelu
- HTML – využijete jako reporting pro klienta, který nevlastní Mergado účet
Dále si zvolíte, zda chcete vygenerovat odkaz, na kterém bude export dostupný, nebo soubor pravidelně posílat na e-mail. Taktéž můžete vybrat i obě varianty. Dle předchozího nastavení vypíšete adresu a nastavíte interval doručování. Finální obsah jednotlivých typů exportů se odvíjí od vašich potřeb. Všechny jsou konfigurovatelné a záleží pouze na vás, které informace potřebujete.
Orientujte se v inzerci konkurenčních e-shopů
Prvním typem je Export konkurence. V závěrečné části jeho vytvoření máte na výběr z desítky údajů o inzerci vašich soupeřů. Využijete je při úpravě vlastní nabídky a získáte tím konkurenční výhodu. Přes tlačítko Vše, do souboru zahrnete veškeré dostupné údaje.
Mějte přehled o vlastní inzerci
Dalším typem je Export produktů vašeho sortimentu. Využijete ho nejen při reportingu, ale také při napojování dat do dalších systémů, jako je např. Pohoda, Power BI apod. Obsahem vašeho exportu mohou být všechny dostupné údaje nebo vyfiltrované informace, které v souboru budete potřebovat.
Vyhodnocujte stav vaší inzerce
Vedle nastaveného CPC, PNO a jejich maximálních hodnot budete chtít zobrazit statistiky výkonu. Pro vyhodnocení úspěšnosti vaší inzerce jsou neopomenutelná data z Heureky a Google Analytics. Zvolte si hodnoty za posledních 30 dní či za předchozí den. Na výběr máte prokliky, objednávky, obrat, ale i náklady z obou zdrojů. Google Analytics navíc nabízí sledování konverzního poměru.
Získejte přehled o společném sortimentu
Třetím a závěrečným typem je Export produktů konkurence. Poskytuje informace o společném sortimentu pěti sledovaných nebo pěti nejčastějších e-shopů. Získáte díky němu detailní přehled o nabídkách na stejných produktových kartách a budete vědět, jak zapracovat na té vaší, aby se stala pro zákazníky výhodnější.
Uchování exportů
Všechny vygenerované exporty aplikace uchovává. Vrátit se k nim dokážete dvěma způsoby.
- Na stránce Události – zde najdete přehlednou tabulku, jak statických, tak jednorázových exportů. Exporty můžete dále přegenerovat, případně získat jejich trvalý odkaz. Nechybí ani důležitý údaj o času posledního přegenerování a počtu záznamů.
Na stránce Nastavení/Exporty – zde se ukládají všechny vygenerované odkazy statických exportů.
Potenciál exportů je opravdu veliký. Nyní víte, k čemu slouží a můžete je využít naplno. Podívejte se do aplikace a prozkoumejte jejich rozmanité možnosti.
Přidat komentář