Jste zde

Jak kontrolovat data Google Analytics 4 v Elements

Jednou z funkcí Bidding Fox Elements je obohacování (produktových) feedů o data z Google Analytics. Párování dat z GA k položkám z feedu může probíhat dvěma způsoby, ani jeden není lepší, nebo horší. Záleží, jak jste zvyklí s daty pracovat.

Ukázka dostupných Google Analytics 4 metrik
Bidding Fox Elements - Ukázka dostupných Google Analytics 4 metrik

První variantou je párování dat z Google Analytics s položkami ve feedu na základě shody URL ve feedu a vstupní stránky v Google Analytics

Druhou variantou je párování podle ID položky a Item ID produktu (dříve SKU) z Google Analytics 4.

Nastavení párování na základě vstupních stránek

Párování dat z Google Analytics je standardně nastaveno pro tuto volbu Vstupní stránky.

Parování dat podle vstupních stránek
Parování dat podle vstupních stránek

Jak porovnat hodnoty s daty v Google Analytics

Google Analytics 4 -> Reports -> Engagement -> Landing Pages

Nezapomeňte vyfiltrovat návštěvnost za správný zdroj/médium (5️⃣).

Google Analytics 4 - Report vstupních stránek
Google Analytics 4 - Report vstupních stránek

Tvar adres vstupních stránek v GA se musí shodovat s části adresy za doménou ve feedu včetně prvního lomítka, jako je naznačeno na obrázku níže.

Mergado - Ukázka adresy v XML feedu
Mergado - Ukázka adresy v XML feedu

💡 Důležité je si pohlídat, zda adresy ve feedu nekončí lomítkem a v GA4 toto lomítko na konci chybí (nebo naopak).

Toto vyřešíte jednoduše dvěmi pravidly v MERGADU. 

  1. V prvním odeberete lomítko z adresy (toto pravidlo bude nad BFE pravidlem). 

  2. V druhém pravidle jej přidáte zpět za pravidlo BFE.

V Bidding Foxu situaci vyřešíte snadno.

Nastavení párování podle ID × SKU produktu

U tohoto nastavení je důležité, aby v elementu pro ID produktu byla stejná hodnota, jako je pak pro produkt v Google Analytics SKU.

Bidding Fox Elements - Nastavení párování dat podle Item ID produktu
Bidding Fox Elements - Nastavení párování dat podle Item ID produktu

Standardně na úrovni feedu bere ID produktu z elementů jako je ITEM_ID, g:id, id atd. V případě, že ID produktu máte ve feedu v elementu PRODUCTNO, CODE nebo úplně jiném, tak si tento správný element vyberete v poli Párovací element (SKU) 2️⃣.

Kontrola podle Item ID (dříve SKU kódů) v Google Analytics 4
Kontrola podle Item ID (dříve SKU kódů) v Google Analytics 4

Pokud se vám data k produktům nepárují a nevíte se rady, ozvěte se nám.

 

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

V e-commerce bublině se člověk nikdy nenudí. A pokud vám jde ze všech změn a novinek hlava kolem, nezoufejte. Sepsali jsme pro vás zase ty nejdůležitější informace na jedno místo, abyste neztráceli...
S obavou z nemožnosti sledovat uživatele pomocí cookies roste počet služeb, které do adres přidávají trackovací parametry (typicky ID uživatele), i když tam původně nebyly. Unikátní ID přiřazená...
Potřebujete v Google Analytics zachovat informaci o tom, z jaké konkrétní kategorie Heureky přicházejí uživatelé? Při použití UTM parametrů, například utm_source=heureka.cz , se v Google Analytics...

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

sap hana migration