Jste zde

Ledničky, počítače, televize aneb úspěšný bidding na Slovensku (případová studie)

Velká konkurence na slovenském online trhu s elektrem představuje pro nastavování biddingu pořádnou výzvu. Vybrat kategorie, které budou vydělávat a zvolit k nim správnou biddingovou strategii pomohl v tomto případě právě Bidding Fox.

Jak pomohl biddingový automat e-shopu s elektrem

Elektro je jedním z nejdynamičtějších odvětví v e-commerce a náklady na inzerci představují velkou část rozpočtu. I proto kladou klienti velký důraz na jeho pečlivé dodržování a doložitelné výsledky. Zároveň se ale množství položek v takových e-shopech pohybuje mezi desítkami a stovkami tisíc produktů a nastavit bidding tak, aby přinášel tržby není jednoduché – v tak velkém rozpočtu a množství položek je klíčové udržet si přehled o tom, které kategorie jsou pro inzerci ziskové a které ztrátové.

S tímto problémem se potýkala také marketingová agentura Besteto, která spravuje inzerci pro jednoho z největších hráčů na slovenském on-line trhu s elektro zbožím. „Od klienta jsme dostali velký rozpočet na inzerci, který bylo nutné přesně dodržet,“ popisuje požadavky na efektivní správu inzerce Vladimír Trevisan z Besteta. Dříve řešili bidding pomocí výběrů v Mergadu, v jejich silách ale bylo nabiddovat pouze omezené množství produktových výběrů a navíc byl takový postup velmi pracný. „V oboru je navíc hodně velká konkurence – a týká se to mnoha kategorií, o což byl bidding složitější,“ dodává Vladimír. 

Vývoj inzerce na Heureka.sk za aktuálních 30 dní při pokračování používání biddingového automatu Bidding Fox
Vývoj inzerce na Heureka.sk za aktuálních 30 dní při pokračování používání biddingového automatu Bidding Fox

Biddingový automat Bidding Fox zapínali s cílem zlepšit kontrolu nad rozpočtem a jeho řízením a zároveň maximalizovat tržby, což, jak Vladimír přiznává, jsou stejné cíle jako při používání manuálního biddingu. Rozdíl vidí hlavně v jednoduchosti nastavení a následné úspoře času. „Při předchozí s práci s biddingem jsme téměř neustále museli hlídat a přenastavovat jeho hodnoty – teď nám stačí na začátku pečlivě nastavit pravidla a pak jen občas zkontrolovat jejich úspěšnost – a to díky výběrům a jednoduchému nastavení v Bidding Foxu,“ vysvětluje Vladimír. 

Bestetu se v tomto případě osvědčila strategie biddování podle PNO, které chtěli udržet mezi 5 a 10%. Bidding Fox pro ně hlídá ceny za prokliky tak, aby se podařilo rozpočet přesně dočerpat. Dalším cílem bylo zvýšení tržeb - aktuálně tedy biddují v nejdůležitějších kategoriích, které pro klienta představují stěžejní sortiment – třeba kvůli dobrým maržím na toto zboží. 

Ukázka z nastavení aplikace Bidding Fox
Ukázka z nastavení aplikace Bidding Fox

A jak se změnil výkon inzerce po aktivaci Bidding Foxu? Zjevnými úspěchy jsou zvýšení návštěvnosti e-shopu (trojnásobné oproti roku 2015) i výrazně vyšší konverzní poměr u některého typu zboží, což klient kvituje s povděkem. Došlo i k meziročnímu zvýšení tržeb (o 43 %) a agentura navíc ušetřila množství času, které teď místo nastavování biddingu věnuje koncepčnímu řešení. 

Srovnání výkonu inzerce s biddingovým automatem
Srovnání výkonu inzerce na Heureka.sk s biddingovým automatem (říjen 2016) a bez (říjen 2015)

Bidding Fox se tedy osvědčil i při správě skutečně velkého množství položek, jejichž bidding jinak vyžaduje příliš mnoho času. Spolu s efektivitou se navíc podařilo zvýšit tržby – v některých kategoriích až několikanásobně, využívání biddovacího automatu se v tomto případě klientovi rozhodně vyplatilo. Pokud o něčem podobném také uvažujete, ozvěte se na vladimir.trevisan@besteto.cz.

Porovnání návštěvnosti z Heureka.sk v říjnu 2016 a 2015
Porovnání návštěvnosti z Heureka.sk v říjnu 2016 a 2015

PDF verzi naleznete zde.

Ze života biddingového automatu

V e-commerce bublině se člověk nikdy nenudí. A pokud vám jde ze všech změn a novinek hlava kolem, nezoufejte. Sepsali jsme pro vás zase ty nejdůležitější informace na jedno místo, abyste neztráceli...
S obavou z nemožnosti sledovat uživatele pomocí cookies roste počet služeb, které do adres přidávají trackovací parametry (typicky ID uživatele), i když tam původně nebyly. Unikátní ID přiřazená...
Potřebujete v Google Analytics zachovat informaci o tom, z jaké konkrétní kategorie Heureky přicházejí uživatelé? Při použití UTM parametrů, například utm_source=heureka.cz , se v Google Analytics...

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.

sap hana migration