Nástroj Marketing Miner informoval, že od 1. ledna 2021 ukončuje podporu a vývoj produktových minerů. Ptáte se, co bude s vašimi daty a statistikami ze srovnávačů? Nemějte strach, lišky se o ně postarají.
Jaké možnosti přináší Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements
Každý e-shopů přichází na trh s vlastní strategií. Ví, jaké PNO si může dovolit, na jaké pozice cílit a nebo v jakém rozmezí přeceňovat produkty, aby nepřicházel o zisk. Díky Bidding Foxu, Pricing Foxu a Bidding Fox Elements budete mít pod kontrolou nejen svoje strategie biddingu a pricingu, ale i data o cenách a pozicích vašich konkurentů, informace o dárcích k nákupu a mnoho dalších.
Monitoring inzerce rozdělíme tematicky do 4 okruhů:
-
identifikace nespárovaných a nesprávně spárovaných produktů v inzerci,
-
analýza cen produktů na základě konkurence,
-
vývoj pozic na produktových kartách,
-
prioritizování produktů na základě jejich hodnocení.
Jak identifikovat nespárované a nesprávně spárované produkty v inzerci
Pro úspěšnou inzerci na srovnávačích zboží je nevyhnutelné mít produkty zařazené do správných kategorií a na správné produktové kartě.
Nespárovaný produkt
Bidding Fox dokáže diagnostikovat vaši inzerci a identifikovat v ní problémy, upozornit na nežádoucí situace a doporučit vylepšení. V sekci Problémy uvidíte, zda máte v e-shopu nespárované produkty.
Stačí kliknout na Vyhledat a vypíší se všechny nespárované produkty. Případně je možné produkty exportovat a z daného souboru vytvořit výběr v Mergadu. Následně je optimalizujte podle požadavků konkrétního srovnávače. Může jít například o PRODUCTNAME nebo CATEGORYTEXT.
Bidding Fox Elements, za použití spolu s Bidding Foxem a nebo Pricing Foxem, nabízí element „Je produkt spárovaný?“. Ten vám do feedu přidá údaj, který je naplněný číslem 0 a nebo 1 podle toho, jestli je produkt spárovaný (1) a nebo není (0). Následně si vytvořte výběr s nespárovanými produkty v Mergadu a optimalizujte už výše zmíněné elementy.
Nesprávně spárovaný produkt
Při velkém počtu produktů ve feedu, a někdy i při malém, se může z nepozornosti stát, že se produkt nespáruje správně. Výsledkem je, že se nachází na nevhodné produktové kartě. A to je situace, která častokrát zapříčiní žádné prokliky, nebo naopak velké množství prokliků, příliš okamžitých odchodů z webu a málo konverzí. Jak vypátrat nesprávně spárované produkty pomocí Bidding Fox Elements se dozvíte v našem článku.
Pricing Fox dokáže identifikovat vaše nabídky, které jsou na produktové kartě samy. Upozornění najdete na stránce Diagnostika, v sekci problémy – E-shop je sám v produktové kartě.
Analýza cen na základě konkurence
Pro vaše jednodušší strategické rozhodování a lepší informovatelnost získáte díky liščím aplikacím data týkající se konkurenčních nabídek, ale i údaje o vývoji vašeho sortimentu.
Cena konkurenčního e-shopu ve vašem exportu v Mergadu
Prostřednictvím kooperace Bidding Foxu (případně Pricing Foxu) s Bidding Fox Elements dokážete dostat do exportu v Mergadu cenu konkurenčního e-shopu a v případě potřeby také ceny nejlevnějšího konkurenta. Podmínkou je mít zapnuté obě aplikace (takže BF + BFE nebo PF + BFE) na stejném projektu v Mergadu.
Zajímavé údaje o vašich konkurentech přináší i samotný Bidding Fox. O tom, co je report konkurence, máme připravený článek i video.
V případě, že se chcete věnovat cenotvorbě naplno, doporučujeme využít pricingový automat Pricing Fox. Na začátek určitě oceníte testovací pravidlo, které nevykoná žádné změny v inzerci. Díky němu však zjistíte, jak by vypadal vývoj cen „naostro“. Také si můžete vybrané údaje o produktech vyexportovat ve formátech CSV, XLSX a HTML, což vám ulehčí opět monitoring a práci s daty.
Prostřednictvím pricingové diagnostiky získáte přehledně vypsané problémy, varování a doporučení týkající se vaší inzerce. Díky tomu dokážete problémový sortiment upravit tak, aby všechno fungovalo správně a vy jste nepřicházeli o tržby.
Produktové karty a vývoj pozic
Použitím Bidding Foxu spolu s Bidding Fox Elements dokážete identifikovat pozici konkrétního prodejce a následně získáte informace podle potřeby využití. S elementem BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS a BFE_S_H_PRICE_POSITIONS už pro vás nebude žádným tajemstvím postavení konkurence v biddingu či v seznamu podle ceny.
Na jakých pozicích se nachází váš sortiment v biddingu a nebo podle ceny, najdete v grafech, v Přehledu sortimentu aplikace Bidding Fox.
Stejně i Pricing Fox nabízí svým uživatelům detailní informace o vývoji jednotlivých produktů. Získáte souhrnné i historické data, která obsahují údaje o vašem i konkurenčním sortimentu. Konkrétně jde o ceny, pozice, počet produktů či TOP pozice v kartě na Heurece, dostupnost a mnoho dalších.
Prioritizování produktů na základě jejich hodnocení
Jak si rozdělit sortiment do skupin podle počtu hodnocení se dozvíte v našem článku na blogu.
S rozhodováním, které produkty biddovat více a které méně, pomohou aplikace Bidding Fox spolu s Bidding Fox Elements. Například si zvládnete vyfiltrovat TOP produkty a nastavit jim vyšší CPC než ostatním.
Další možností je vytvořit výběr s nejoblíbenějšími produkty použitím elementu BFE_H_POPULARITY. Čím vyšší číslo vám element vrátí, tím lepší. Poznáte tak nejpopulárnější produkty vašeho e-shopu a s touto informací dále naložíte podle potřeby.
A to není zdaleka vše, co Bidding Fox nebo Pricing Fox spolu s Bidding Fox Elements dokáží.
Marketing Miner skončí 1. ledna 2021 s podporou a vývojem produktových minerů. O to množství dat, které vám zprostředkovával, nemusíte nutně přijít. Využijte možnosti aplikací Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements. V tomto článku jste se dozvěděli jen o zlomku funkcí a možností, které nástroje přinášejí. Použití je mnohem více, záleží na vašich potřebách a možná i kreativitě. Zapněte si nástroje na 15 dní zdarma a vyzkoušejte je na vlastní kůži, nebo se přihlaste na naše školení.
Přidat komentář