Pokud chcete vytěžit z inzerce na zbožácích co nejvíce, produkty musí být zařazeny ve správných kategoriích. V tomto článku si ukážeme nejčastější příklady nesprávného spárování produktů na Heurece.
Profit vs. ztráta
Nejenom pro naše předky platilo pravidlo – oheň je dobrý sluha, ale zlý pán. V naší době můžeme tuto symboliku použít na zbožové srovnávače. Kdo ví, jak s nimi pracovat – bude profitovat. Kdo neví, může být ztrátový.
Nejhorší, co se vám může přihodit je nepřímo úměrné zvýšení prokliků a snížení objednávek. Tato situace vznikne často právě kvůli chybně spárovaným produktům, které jsou na produktové kartě biddovány.
Nejčastější chyby
Existuje několik důvodů nesprávného spárování produktů. Ty nejčastější jsme pro vás shrnuli do 4 kategorií.
1. Příslušenství nebo náhradní díly ke zboží na produktové kartě
Pro zjednodušení si představme situaci – na produktové kartě se prodává snímač čárových kódů. Všichni, až na jeden e-shop, snímač prodávají za cenu v průměru 1500 Kč. Nejnižší cena je za 255 Kč. To určitě každého zákazníka zaujme a proto na tento obchod klikne.
Zákazník po kliknutí na obchod zjistí, že se nejedná o snímač, ale o stojan na snímač. To není primární produkt, které hledal a s největší pravděpodobností z obchodu odchází zpět na Heureku.
Co se děje na straně e-shopu?
E-shop produkt bidduje na 1. místo v produktové kartě. Cena za proklik se mu díky biddingu navýší, žádnou objednávku však nepřinese. Pokud se situace zopakuje stokrát, při nastavené ceně 10 Kč za proklik e-shop přijde o 1000 Kč bez jakékoliv objednávky.
2. Odlišné zboží proti tomu na produktové kartě
Opět si to vysvětlíme na reálném příkladu. Na produktové kartě je prodáván Apple MacBook Air. Nejlevnější ze všech je za cenu 1 188 Kč. Super cena, že?
Po rozkliknutí obchodu se ukáže, že nejde o MacBook, ale o silikonový kryt na iPhone 11. I přesto, že produkt není biddovaný na produktové kartě, může vás stát peníze. Na Heurece se platí za každé kliknutí. Mnoho prokliků i za minimální cenu může způsobit vysoké celkové náklady.
3. Tonery do tiskáren
Jedním z nejproblémovějších produktů jsou tonery. Heuréka v nápovědě vysvětluje – „Sekce Tonery a náplně je rozdělená na originální, kompatibilní a renovace. V názvu produktu i kategorie musí být uvedeno, zda se jedná o originální, kompatibilní či renovace.“ A tak se velmi lehko stane, že se do produktové karty dostane toner, který tam jednoduše nepatří.
Další nepříjemností, se kterou se párování tonerů často potýká, je nesprávná barva, případně objem.
4. Nesprávně spárovaný objem, váha nebo počet kusů v balení
Na produktové kartě je prodáváno krmivo pro kočky v 10 Kg balení, za cenu v průměru 1 700 Kč. Jeden z e-shopů láká zákazníky na balení za 332 Kč. Jak je to možné?
Odpověď už pravděpodobně tušíte. Zatímco všechny ostatní obchody na produktové kartě nabízejí krmivo v 10 Kg balení, tento e-shop sem zařadil 1,5 Kg balení.
Uvedli jsme nejčastější příklady nesprávného spárování na Heurece. Teď už víte, na co se v budoucnu zaměřit, abyste zbytečně nezvyšovali náklady na inzerci. V následujícím článku na problematiku navážeme a prozradíme, jak nesprávně spárované produkty najít a zařadit správně.
Jestli chcete být stále v obraze a mít aktuální informace, sledujte i nadále náš blog a sociální sítě.
Komentáře
Dobrý den, jak úspěšné
Dobrý den, jak úspěšné zamezit tomu, aby heureka špatně nepárovala produtky? Setkáváme se s tím, že naše produtky spáruje s jinými aniž bychom to mohli nějak ovlivnit. 2x jsme psali na pdoporu a bez výsledku.
Dobrý den,
Dobrý den,
asi nikdy bohužel nezaručíte “neprustřelnost”, ale ideální je se držet schématu pro název -> Výrobce + model. Specifikace pro konkrétní kategorie najdete tady https://sluzby.heureka.cz/napoveda/pozadavky-na-kategorie/. Pokud používáte PRODUCTNAME a PRODUCT, tak zajistit, aby PRODUCT obsahoval PRODUCTNAME.
Dalším důležitým aspektem je správná kategorie v CATEGORYTEXT.
Podpora by měl dokázat poradit.
Celý seriál článků o párování atd. najdete na blogu Heureky zde https://blog.heureka.cz/category/ucime-se-parovani-na-heurece/
Dobrý den,
Dobrý den,
velice mě mrzí, že jste nebyl spokojený s naší podporou. Můžete mi prosím přeposlat emaily na veronika.sedlakova@heureka.cz, abych mohla Váš požadavek vyřešit?
Děkuji a přeji krásný den
Veronika Sedláková
Heureka
Přidat komentář