Středa 6. 6. byla v našich kalendářích už dlouho zablokovaná, kvůli NEkonferenci. Tu každoročně pořádá agentura Besteto. Už posedmé se v Brně sešli nadšenci do e-commerce, aby se dozvěděli jaké jsou novinky a plány na další rok. Hlavně ale proto, aby se pobavili a užili si konferenci NEkonferenci.
O tom, čemu se věnovali řečníci ve svých prezentacích si můžete přečíst na blogu Mergada. Na blogu Besteta se podívejte na všechny prezentace a na twitteru se tweetovalo pod #nekonference.
My jsme vám sepsali hlavně novinky a zajímavosti, na které se můžete těšit.
- Radek Hudák ze Shoptetu návštěvníkům ukázal triky, kde hledat trendy, co právě letí a co se nejvíc prodává. Jděte na Amazon, Heureku nebo na už skoro zapomenutý Reporter od Seznamu.
- Podle Vládi z Besteta má smysl inzerovat na Heurece, Zboží, Favi, Biano a Glami. Ostatní srovnávače mají téměř nulový podíl na tržbách.
- Na Heurece a Zboží.cz nepočítejte se smázntím škraloupu. Nikdy vám nesmažou staré recenze ani e-shopy.
- Zboží.cz bude v roce 2018 víc a víc user friendly, zaměří se na detail obchodu a produktu. Velkou novinkou bude ověřená a certifikovaná agentura a certifikace a workshopy pro samotná e-shopová řešení.
- Zboží.cz naváže spolupráci s biddovacími nástroji.
- Negativní recenze není jen čisté zlo. Je třeba s ní správně pracovat a velmi lehce ji překlopíte na pozitivní zkušenost.
- Heureka přijde s novým vyhledáváním, doporučováním a zlepší párování produktů.
- Heureka dál upravuje detail obchodu. Bere si k srdci připomínky e-shopařů. A nový uživatelský účet vám může napovědět, jakým směrem se bude celkově dál vyvíjet.
- Na Heureku chodí 42 % zákazníků z mobilu.
- David Cikánek z Expanda návštěvníky překvapil přednáškou o tom, že Amazon určitě není pro každého a je třeba si velmi dobře rozmyslet, jestli do něj investujete energii. Mohlo by se vám taky stát, že budete prodávat Iphony zdarma.
- Chcete prodávat v USA zboží nad 800 $ přes Amazon? Dejte pozor, takové zboží musí “jít” přes prostředníka.
- Amazon vyžaduje zákaznickou podporu 24/7.
- Nejhorší doba, kdy vstoupit s e-shopem na Amazon je v zimě. Na schválení můžete čekat třeba do léta. Párování v některých kategoriích může být pozastavené.
- Amazon si od e-shopu bere provizi 7-20 %.
- Jen jeden z 20 prodejců vydrží na Amazonu déle než 6 měsíců.
- Mergado bude umět pokročilou editaci “divnofeedů”.
- Bidding Fox se intenzivně připravuje na zboží.cz.
- Při biddingu vždy svůj feed segmentujte, poznejte aktuální stav, kontrolujte a optimalizujte a automatizujte napříč všemi kanály.
- Reporty v Bidding Foxu se budou dál rozšiřovat.
- Data Owl je mrtvý. Jeho trůn a korunu už přebral Bidding Fox Elements.
Děkujeme náčelnicím z Besteta za výbornou organizaci a už teď se těšíme na příští rok.