Faily nad zlato, takové bylo téma letošní Nekonference. Vymykalo všem předchozím ročníkům a to slibovalo velmi zajímavý den. Přiznejte sami sobě, kdy jste naposledy nahlas mluvili o něčem, co se vám nepovedlo? Osmý ročník Nekonference byl neúspěchů plný a přitom byl velmi úspěšný. Podívejte se, o čem se mluvilo.
Přednášející se nebáli mluvit o chybách
Honza Kotek z Heureky nám ukázal, že ne vždy se očekávání setkávají s nadšením a že zpětná vazba je nad zlato. Mluvil o tom, s jakými názory a odpověďmi se setkal v dotaznících, které posílal e-shopům, zapojeným na Heurece. Jak implementovali procesy a z čeho se poučili. Podělil se o perly ze zpětné vazby, se kterými se setkal a měl je vyhodnotit.
Jirka a Naty z Bidding Foxu a Mergada mluvili o chybách, se kterými se setkali hlavně při tvoření obsahu. Z jejich přednášky jsme se dozvěděli, že jednoduché logo lišky po oříznutí na profilovou fotku na Facebooku může vyvolat vlnu diskuzí na téma, proč máte v logu kalhotky. Nebo to, že i když máte firemního maskota stejně dlouho, jako existuje firma samotná, je vám úplně k ničemu, když se s ním neztotožní ani zaměstnanci.
Po této přednášce víme, proč je pan Mergado v důchodu, že Mergado je jediný správný název této platformy (ne Mergadoš, ani Megado) a když natáčíte rozhovor nebo nějakou akci, je třeba se vždy alespoň 3x ujisit, že je všechno správně nastavené a potom i uložené.
Andy Pavelcová je právnička. Taky je sportovní nadšenec a vede projekt fitfabstrong.cz. Ač se to na první pohled nemusí zdát, i u takového projektu je třeba přemýšlet nad právní stránkou. Ne všechno je tak jednoduché, jak se zdá. Poučení z přednášky od Andy?
- Ani fotky z fotobanky vám záda 100% nekryjí a můžete se kvůli nim dostat do právního sporu, který nemusíte vyhrát. Takže foťte a používejte především svoje vlastní.
- Autorské dílo může být i graficky zpracovaná tabulka. Dávejte pozor co sdílíte na webu, jestli k tomu máte povolení a uvádíte zdroj.
- Pro vnější komunikaci firmy používejte své originální nápady, nepřebírejte cizí. (Ano, i texty písniček jsou autorským dílem a jejich použití vás může stát nemalé peníze.)
- Hranice dobra a zla je u srovnávací reklamy opravdu tenká. Tak opatrně.
O čem mluvili David Svoboda z Design restartu, kluci z Creepy.cz a Vláďa Trevisan z Besteta si povíme v dalším článku. Na Mergado TV brzy najdete rozhovory s některými z přednášejících, tak nezapomeňte tento kanál sledovat.
Přidat komentář