Kdo není na srovnávačích zboží vidět, neprodává. Zákazníci nejdříve vidí doporučené nabídky a až poté ty seřazené podle ceny. Jak se dostat v seznamu co nejvýš? Vše podstatné jsme pro vás shrnuli v tomto díle. Přečtěte si, jak bidding funguje na největších českých vyhledávačích zboží.
Dostaňte svou nabídku na vyšší příčky
Jestliže je na produktové kartě vysoký počet konkurentů, můžete proti nim bojovat snižováním cen, zatraktivněním vaší nabídky apod. Bidding je také jednou z cest, jak se na zbožáku zviditelnit. Zobrazíte se v boxu doporučených obchodů, který je umístěný nad nabídkami seřazenými podle ceny a míří z něj do e-shopu více než 40 % prokliků z produktového detailu.
Jak bidding funguje
Vše probíhá na základě second-price aukce. Vy a vaši konkurenti si zvolíte cenu za proklik (CPC). Kdo nabídne víc, má větší šanci se umístit na biddované pozici.
Cílem je překonat nabídku konkurenčních e-shopů tak, aby se váš produkt zobrazil v boxu doporučených obchodů za co nejnižší náklady.
V čem se odlišuje biddování na Heurece a Zboží.cz
V článku se budeme věnovat dvoum největším českým srovnávačům, Heurece a Zboží.cz. Liší se mezi sebou v počtu:
- biddovaných možností, které nabízí,
- e-shopů, které jsou pro spuštění potřeba,
- biddovaných pozic.
Pojďme si je představit více dopodrobna.
Heureka
Nejdříve se podrobně podíváme na největší český vyhledávač zboží. Do začátku potřebujete vědět, kde je možné biddovat a co byste měli mít připravené.
Jaké nabízí Heureka možnosti
Na tomto vyhledávači zboží je možný bidding pouze v produktovém detailu. Takové nabídky se pak zobrazují v sekci Doporučených obchodů. S inzercí můžete dál pracovat a využít také:
- Nabídku na TOP pozici a zároveň na první pozici v biddingu: Tyto místa zákazníci uvidí nejdříve, proto se toto umístění vyplatí.
- Nabídku na TOP pozici s proklikem k objednávce: V tomto případě se produkt obchodu zobrazuje na nejvyšší pozici a zákazník může přímo nakoupit přes portál Heureky. Stačí, aby byl e-shop zapojený do Heureka Marketplace, a nemusí biddovat.
Co je potřeba splnit
- V prvním kroku si nejdříve ověřte počet vašich konkurentů. Aby se na produktové kartě bidding vůbec spustil, musí produkt inzerovat minimálně 2 e-shopy. (aktualizováno: 21. 11. 2022)
- Poté si zapněte PPC režim. Stačí do administrace nahrát dostatek kreditu. Ten by měl mít stále nějaký zůstatek, aby nedošlo k pozastavení inzerce. Částku je možné dobíjet automaticky při zadání platební karty,
- Máte dostatek recenzí od svých zákazníků? Pokud ne, začněte je sbírat. Pro zapojení do biddingu je potřeba vlastnit certifikát Ověřeno zákazníky.
Můžete získat modrý nebo zlatý certifikát Ověřeno zákazníky. Vše se odvíjí od toho, kolik referencí máte k dispozici, a jak vás zákazníci hodnotí.
- V případě, že máte zapnutý PPC režim, spárujte vaše produkty do produktových karet. Jde o jejich zařazení do správných kategorií. Pokud máte ve své nabídce stovky nebo tisíce položek a potřebujete je hromádně spárovat, využijte aplikaci Pairing Bear nebo Bidding Fox Elements. Pak si vše zkontrolujte v přehledu spárovanosti produktů.
Více o tom, jak jednotlivé podmínky splnit a na co si dát pozor, si povíme příště.
Zboží.cz
Na tomto zbožáku figuruje menší počet e-shopů, nabízí však větší množství míst, na kterých je možné bidding uplatnit. Pojďme si je všechny ukázat.
Jaké možnosti Zboží.cz poskytuje
Na Zboží.cz můžete své produkty biddovat:
- V detailu produktu
Pro sortiment jsou vytvořeny karty, na které se e-shopy párují podle shody názvu. Jesliže chcete zvýšit šanci napárování, doporučujeme mít ve feedu vložený také EAN kód. - Ve fulltextovém vyhledávání
Při zadání klíčového slova se zobrazí nejdříve položky spárované na kartách a dále nabídky jednotlivých e-shopů. - Ve výpisu kategorie
V tomto případě jsou za sebou seřazeny jednotlivé nabídky v dané kategorii. - V hledání v kategorii
- v Seznam vyhledávání.
Co je pro bidding na Zboží.cz potřeba
- Zkontrolujte si, kolik e-shopů nabízí stejný produkt jako vy. Měly by být minimálně tři.
- Do administrace nahrajte dostatečný kredit.
Bidding vám pomůže nejen se dostat na konkrétní pozici na srovnávači, ale při správně nastavené strategii dokáže plnit stanovené obchodní cíle. Tím může být zvýšení obratu, maximalizace počtu objednávek, snížení nákladů atd. Sledujte našeho Průvodce a naučte se základy tak, že ho budete sami hravě ovládat.
Přidat komentář