Potřebujete objasnit, jestli má smysl spouštět automatický bidding na sortiment vašeho e-shopu? Získejte jistotu při nastavování inzerce a výběru biddingové strategie. Třetí díl našeho průvodce vám přinese odpovědi na časté otázky, které trápí e-shopaře při biddování na srovnávačích zboží.
Podle čeho se rozhodnout pro bidding?
Bidding neznamená přihodit na každý produkt určitou částku a čekat, že se posune na produktové kartě automaticky výše. Před samotným biddováním si nejdříve zanalyzujte pohyb konkurence a rozmyslete si, jestli se vám vyplatí inzerovat na srovnávačích zboží.
Rádcem při zvažování biddingu mohou být i data, které získáte ze Sortiment reportu na Heurece:
- Kolik konkurentů je s vámi na produktové kartě.
- Jaká je vaše pozice podle ceny a kde na stránce se nacházíte.
- Jaké jsou nejnižší a nejvyšší ceny produktu – využijete to pro kontrolu, jak se stojíte s vaší nabídkou.
- Jaká je vámi nabízená cena za proklik – vypozorujete, zda nedochází k probiddování na jiných místech, než kde chcete biddovat.
- Jsou informace, které vidíte u produktu v Bidding Foxu totožné s těmi, které vidíte u produktu v Sortiment reportu?
Jako e-shopař nebo marketér si rozmyslete:
- Které produkty biddovat nechcete? Jestli máte složité vztahy s dodavateli nebo bude problém nižší marže, přesměrujte pozornost na jiné druh vašeho sortimentu.
- Co jsou TOP produkty, které biddovat naopak chcete?
- Máte v nabídce i produkty, kterým se budete věnovat až po zkušenostech s biddováním u TOP produktů?
- Jakou nákladovost si můžete dovolit při jednotlivých segmentech? Nezapomeňte na speciální skupiny produktů:
- zákazníci je kupují opakovaně,
- inzerujete z nich jen jeden kus a obvykle prodáváte vícero naráz (například pneumatiky),
- produkty po sezóně (chcete se jich zbavit a získat peníze nebo prostor pro nové kolekce).
- Jaký máte rozpočet a jeho přerozdělení?
Startujeme bidding
Prvním krokem je správně spárovaný sortiment, bez kterého se k biddingu nedostanete. Jak se vyhnout chybnému spárování produktů na produktové kartě? Mrkněte na náš článek, kde najdete cenné tipy, jak tomu zaručeně předejít. Ideálním východiskovým bodem pro bidding je co nejvíce spárovaných produktů z vaší nabídky. Jestli ještě nemáte spárovaný veškerý sortiment, vyzkoušejte bidding primárně na nejdůležitější produkty.
Jaký je další postup?
- Určete si cíle biddingu. Berte v úvahu, že záleží na povaze vašeho byznysu, například je pro vás prvořadá maximalizace obratu, zisku, objemu a nebo snížení nákladovosti apod.
- Analyzujte současný stav e-shopu a jeho inzerce. Projděte si dostupné reporty z heureky, Zboží.cz či Google Analytics. Zaměřte se i na produkty, které přivádí návštěvníky, ale neprodávají se.
- Stanovte si biddingovou strategii – například na základě pohybu konkurence a vašich rozpočtových možností.
- Zkontrolujte si bidding další den po prvním nastavení:
- Naplnily se vaše očekávání a dostali jste se na cílové pozice?
- Kolik vám stačí při nastavení ceny za proklik na to, abyste se dostali mezi doporučené nabídky? Je to dostačující nebo vaše cena za proklik nestačí?
- Jsou některé produkty proklikávané častěji než jiné? Co si z toho můžeme odnést pro další nastavení?
- U Zboží.cz můžete zkontrolovat i jestli vám chodí více objednávek z výsledků vyhledávání nebo z produktových karet.
- Průběžně optimalizujte inzerci a vyhodnocujte už zkontrolovaný bidding. Intervaly kontrol můžete následně prodlužovat, například po dvou dnech, po týdnu atd.
Přemýšlíte nad ručním biddingem?
U nejdůležitějšího sortimentu z vaší nabídky se nevyhnete častým kontrolám Heureky a nebo Zboží.cz. Zabere to však množství času, který dokážete využít i efektivněji. Svěřte tyto úkony biddingovému automatu jakým je i Bidding Fox. Nástroj monitoruje nepřetržitě každý den přes Heureka API stav nabídek a podle toho nastavuje další kroky.
Nejste už v biddingu nováček? Zjistěte, jak se vede vaše zboží na srovnávači. Bezplatný nástroj Bidding Audit za vás zkontroluje nabídku na Heurece a poskytne vám komplexní pohled na váš sortiment.
Naučte se pracovat s Bidding Foxem a jeho funkcemi. Přihlaste se například na nejbližší školení a získejte bezplatně praktické e-shopařské znalosti.
Přidat komentář