Jednou z variant, jak zviditelnit svůj e-shopový sortiment, je bidding. Ve čtvrtém díle si představíme jeho dostupné možnosti. Dozvíte se, na jakém principu funguje a jaké klady či zápory jednotlivé typy nabízí. Na závěr jsme si pro vás nachystali radu od specialisty na zbožové srovnávače.
Jak bidding funguje
Bidding funguje na aukčním principu, formou tzv. PPC reklamy. V pozici inzerenta nabízíte cenu za proklik (CPC), s touto částkou vstupujete do aukce mezi ostatní konkurenty. Vaším cílem je se dostat do výpisu doporučených e-shopů nahoře na stránce, čímž svůj sortiment zviditelníte.
Manuální vs automatický bidding
Existuje více způsobů, jak s biddingem začít. Pojďme si je postupně představit.
Manuální bidding
a) Biddování v administraci zbožových srovnávačů.
Nejčastěji probíhá na úrovni kategorie, případně jednotlivých produktů. Počítejte s tím, že na úrovni srovnávačů nastavíte pouze základy biddingu.
Jaké jsou klady a zápory manuálního biddingu:
+ Vhodný pro seznámení s biddingem.
- Jednotlivé položky či kategorie nedokážete spravovat v rámci kontextu vaší nabídky – nezjistíte, zda je položka skladem, kolik konkurentů je ve stejné produktové kartě apod.
- Nevhodný pro velký počet produktů – v případě nastavení na úrovni jednotlivých produktů.
- Zabere mnoho času.
b) Biddování pomocí XML editorů
Další možností ručního biddingu jsou editory XML feedu, například Mergado. Při této volbě už máte mnohem více možností a celkové variability pro své biddování.
Jaké jsou klady a zápory biddingu pomocí XML editorů:
+ Biddování na základě vlastních složených podmínek (kombinace kategorie, značky a ceny, např.: pračky značky Samsung nad 10 000 Kč.
+ Nastavené podmínky se vztahují i na nové produkty v sortimentu.
+ Hromadné biddování.
- Změna CPC se provádí vždy manuálně.
Automatický bidding
c) Biddingové automaty
Jedná se o chytré nástroje, které pracují podle vámi nastavených podmínek. Spravují a dohlíží na inzerci, mění CPC v závislosti na konkurenci a umí toho ještě mnohem víc.
Jaké jsou klady a zápory automatického biddingu, konkrétně naší aplikace Bidding Fox:
+ Tvorba strategií na míru.
+ Hlídání nastavených limitů CPC a PNO -> utlumí nákladné produkty.
+ Vhodné pro velký počet produktů.
+ Pravidelná aktualizace dat, získávání dat ze srovnávačů přes oficiální API.
+ Monitoring konkurence.
+ Diagnostika, exporty a reporty.
+ Šetří čas.
+ Podpora v případě jakýchkoliv nejasností, školení.
- Placený nástroj.
- Musíte mít potřebné znalosti k jejich správnému nastavení.
Jak začít s biddingem?
Biddování začíná splněním požadavků konkrétních zbožových srovnávačů. Jednotlivé platformy mívají zpravidla různé nároky. U Heureky je klíčová služba Ověřeno zákazníky.
Na co vám doporučujeme dát si pozor
Praktických rad není nikdy dost. O jeden takový tip se s námi podělil Filip Vašíček, specialista na zbožové srovnávače z Besteta.
Co si pohlídat při přechodu z biddingu v administraci srovnávače na bidding v produktovém feedu
„Pokud budete chtít nově řešit bidding ve feedu nebo pomocí biddovacího automatu. Zkontrolujte si, jestli vám v administraci Heureky nezůstalo nějaké nastavení. Jedná se o nastavení CPC na bázi produktu. V Heurece toto nastavení naleznete v záložce Bidding --> Nastavení cen za proklik.
Produkty s nastavenou individuální cenou si vyfiltrujete pomocí tohoto checkboxu. U produktů potom jednoduše nastavené CPC v administraci smažte.”
To, že jste bidding správně nastavili, poznáte nejen na výsledcích ze srovnávačů. Ve své funkční podobě dokáže minimalizovat náklady, a tím přispívat k plnění vašich obchodních cílů. Sledujte našeho Průvodce, kde vám krok za krokem představíme jednotlivé úkony efektivního biddingu.
Přidat komentář