Pomáhá dosahovat obchodních cílů, šetří čas i práci. Důvěřuje mu více než 500 e-shopů. Přečtěte si případovou studii se softwarovou firmou oXyShop a poznejte, jakých výsledků Bidding Fox v praxi dosahuje.
Potenciál zbožových srovnávačů
Zbožové srovnávače dnes u našich e-shopových klientů představují často až 15 % návštěvnosti. Považujeme je za vysoce konverzní reklamní kanál, který, pokud se s ním pracuje správně, může být z pohledu tržeb ještě silnější.
Spolupráce s novým klientem
Spolupráci s každým klientem začínáme analýzou aktuálního stavu. Jak se říká: „Mapa vám nepomůže, pokud nevíte, kde jste a kam chcete dojít.“ V tomto případě je pro nás klíčové nejdříve zjistit kde jsme, abychom si mohli společně s klientem zhodnotit, jak náročná cesta bude a kdy a kam vůbec chceme dojít (jaké máme možnosti).
Nejčastěji se setkáváme se 3 druhy e-shopů. S těmi, které zbožové srovnávače využívají na půl plynu, i když by pro ně mohly mít obrovský přínos z pohledu tržeb. Druhou skupinu tvoří ti, kdo bohužel nemají zboží vhodné pro srovnávače. Poslední skupinu představují ty e-shopy, které se zbožovým srovnávačům poctivě věnují. Těch je bohužel na trhu nejméně.
Od rychlého auditu, až k pravidelnému biddingu
Jako dokonalý způsob získání rychlých informací z prostředí Heureky se nám osvědčil Bidding Audit. Jen s feedem a sortiment reportem jsme schopni zjistit velmi rychle nejen kolik je produktů v biddingu a mimo něj, ale můžeme také v podstatě na jedno kliknutí ověřit rozložení pozic, a to nejenom dle ceny, ale zejména, a to je pro nás velmi důležité, i dle kategorií.
V přehledu také rovnou vidíme, s jakými konkurenty se klient potkává nejčastěji a můžeme je porovnat s nejčastějšími konkurenty v Google Ads nebo organickém vyhledávání. Na konci přehledu je poté soupis problémů a nedostatků, které při jejich vyřešení mají často signifikantní dopad na zvýšení výkonnosti kanálu. Pokud spárujeme informace z Bidding Auditu, sortiment reportu s informacemi o prodeji produktů a kategorií, jsme schopni připravit predikci možných prodejů – pokud tedy bude zbožový srovnávač optimálně spravován.
Z teorie do praxe
Podobně jsme začali i s naším zákazníkem. Klient je velkým prodejcem elektroniky, jenž má e-shop i kamenné prodejny. Tomuto odvětví se věnuje více než 10 let. Zaměřuje se na kvalitní služby zákazníkům, perfektní podporu a skvělý zákaznický zážitek.
Klient již dříve používal zbožové srovnávače. Avšak kvůli rozdílné prodejnosti sortimentu a rozličným maržím, nebylo možné dosahovat plného potenciálu ruční správou. Pro klienta bylo nejdůležitější zvýšení výkonu a zlepšení návratnosti vynaložených financí.
Společně jsme hledali aplikaci, která není extrémně nákladná, ale umožňuje rychlou a automatickou správu. Pro Bidding Fox jsme se rozhodli z důvodu dobrého napojení na MERGADO, dobrému poměru cena/výkon i skvělé podpoře v případě jakýchkoliv problémů.
Potřebná data jsou základ úspěchu
Zjistili jsme i za pomocí Bidding Auditu, že potenciál se v tomto případě ve zbožových srovnávačích opravdu nachází. Získali jsme počet produktů, které mají problémy a také nám hodně napověděl report rozložení sortimentu podle pozic. V tuto chvíli nic nebránilo tomu, posunout výkonnost e-shopu o level výše.
Jednou z nejtěžších věcí na práci marketingové agentury je rozhodnout, čemu se věnovat. Marketing je komplexní činnost, která obsahuje nekonečnou množinu možných vylepšení. Tam, kde to lze, pracujeme s nástroji třetích stran, které nám pomocí pravidel a automatizací pomáhají s časově náročnými úkoly. Díky tomu máme poté více času na strategická rozhodnutí, která vychází právě z výstupů z těchto nástrojů.
Jedním z takových nástrojů je i Bidding Fox, u kterého často po provedení auditu přecházíme rovnou do pravidelné správy biddingu. Po napojení na zbožový srovnávač a Google Analytics nám již nic nebrání začít vytvářet strategie, používat rychlou diagnostiku, reporty a mnoho dalších funkcí.
Strategie jsou vždy uzpůsobeny konkrétním požadavkům a možnostem klienta. Velmi často se mění dle sezónnosti, potřeb klienta a marži konkrétních produktů. Vše je optimalizováno tak, abychom dokázali využít marketingový kanál pro získání co možná největšího zisku.
Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat
Bidding Fox nám pomohl škálovat produktové skupiny, dle očekávaných prodejů v daném období a také hlídat pozice a upravovat bidding dle konkurenčnosti v daném segmentu.
A jak se nám zatím daří u zmíněného klienta po prvních 3 měsících používání Bidding Foxu? Od spuštění se nám na Heurece podařilo dosahovat 45 % průměrného meziročního růstu tržeb. A to je v e-commerce v dnešní náročné době, kdy se velká část e-shopů potýká s poklesem tržeb, výborný výsledek.
Vize do budoucna
Určitě budeme ve využívání tohoto nástroje dále pokračovat. Postupně budeme rozdělení produktů a automatická pravidla rozvíjet a upravovat dle prodejních priorit i výkonnosti jednotlivých skupin produktů.
Lukáš Lesovský, Head of Online Marketing, oXyShop
Lukáš se věnuje marketingu již více než 10 let a prošel si celým jeho spektrem. Nyní se zaměřuje zejména na vzdělávání a vedení svého oddělení specialistů, kteří tvoří a spravují kampaně ve 14 zemích Evropy. Zároveň pomáhá klientům na konzultacích a workshopech najít správná strategická rozhodnutí nejen v oblasti reklamy, ale i cenotvorby, rozpočtů, brandbuildingu a v dalších činnostech. Ve volných chvílích přednáší na akcích jako BarCamp nebo Czech Online Expo.
oXyShop
oXyShop je tým 100+ e-commerce odborníků a vývojářů, jejichž cílem je vytvořit vám úspěšný online business. B2B i B2C. Od strategií přes tvorbu a realizaci e-shopů až po jejich dlouhodobý rozvoj. Na trhu působí již od roku 2005 a mezi jeho nejznámější klienty patří např. Vasky, CZC.cz, Albixon, CEWE.cz nebo decoDoma.cz.
Přidat komentář