Lišáka jsme naučili žonglovat s Google Analytics 4 daty.
Nově si tedy můžete v Nastavení Bidding Foxu zvolit Google Analytics 4 (GA4) jako zdroj objednávek a prokliků.
Od 1. Července (2023) přestanou současné Google Universal Analytics zpracovávat data. K datům budete mít ještě nějaký měsíc přístup, ale pokud chcete dál měřit návštěvnost webu, je potřeba začít využívat GA4.
Jak začít využívat Google Analytics 4 data v Bidding Foxu
- Propojte si Mergado Keychain s GA4 profilem.
- V Bidding Foxu zvolte jako zdroj dat GA4.
Tuto možnost nyní můžeme označit za “veřejnou betu”, proto to tak prosím berte a problémy hlašte na podporu podpora@biddingfox.com.
Propojení Google Analytics 4 s Mergado Keychain
Před tím, než v Bidding Foxu nastavíte jako zdroj GA4, musíte nově v Mergado Keychainu propojit svůj GA4 profil. (nestačí mít dřívější propojení Universal Analytics).
Nastavení GA4 jako zdroje dat pro Bidding Fox
Na stránce Nastavení již nyní můžete zvolit jako zdroj dat GA4. Vše funguje obdobně jako u Universal Analytics. Stále si můžete vybrat, jestli chcete data párovat podle Vstupních stránek, nebo ITEM_ID.
Nyní stačí počkat přibližně 24 hodin a data se začnou stahovat z nově napojeného Google Analytics 4 profilu.
Pokud by se data do 48 hodin nestáhla, napište nám na podporu a společně problém vyřešíme.
Google Analytics 4 podporuje také Bidding Fox Elements, více naleznete na fóru.
Ukázky využití GA4 dat v Bidding Foxu
Asi nejčastější využití těchto dat je pro výpočet PNO jednotlivých produktů a strategií. Lišák podle jeho výše upravuje ceny za proklik, které vyhledávačům zboží zasílá, aby vaše nabídky byly na požadovaných pozicích. Pokud jsou produkty příliš nákladné, začne je omezovat, aby inzerce nebyla ztrátová.
Dalším místem, kde s GA4 daty pracovat, je stránka Produky, na které produkty vyfiltrujete podle těchto dat. Například si můžete vypsat všechny produkty s více jak 10 návštěvami, ale bez objednávek za posledních 30 dní (obrázek níže).
Dalším místem, kde s GA4 daty pracovat, je stránka Produky, na které produkty vyfiltrujete podle těchto dat. Například si můžete vypsat všechny produkty s více jak 10 návštěvami, ale bez objednávek za posledních 30 dní (obrázek níže).
Přidat komentář