Jste zde

Jak se zbavit sledovacích parametrů ve vstupních stránkách Google Analytics 4

S obavou z nemožnosti sledovat uživatele pomocí cookies roste počet služeb, které do adres přidávají trackovací parametry (typicky ID uživatele), i když tam původně nebyly. Unikátní ID přiřazená uživatelům vedou k duplicitním záznamům vstupních stránek v Google Analytics 4, což ovlivňuje přesnost datové analýzy. V tomto článku se dozvíte, jaké jsou nejčastější sledovací parametry způsobující duplicity, jak ověřit, zda se vás tento problém týká, a postup pro vyloučení sledovacích parametrů v Google Analytics 4.

Nejčastější sledovací parametry

Různé platformy používají specifické trackovací parametry:

  • Zboží.cz / Sklik: sznaiid, sznclid
  • Heureka: hgtid
  • Facebook: fbclid
  • Glami: gci
  • Favi: feci
  • Google: gclid

Příklady, jak se parametry objevují v GA4

Při pohledu na GA4 mohou vypadat vstupní stránky takto - stále mají stejný základ, ale liší se sledovacím parametrem:

  • /tricko/?sznaiid=XXXXX-1111c2-402b-ba41-ab34csad3333
  • /tricko/?sznaiid=YYYYY-1111c2-402b-ba41-ab34csad3311
  • /tricko/?hgtid=zzz123-1111c2-402b-ba41-ab34csad0133
  • /tricko/?feci=WWWW090088001111c2-402b-ba41-ab34csad0133
  • /tricko/?fbclid=AMMFFMA-XX-402b-ba41-zb98csaacac
  • /tricko/?gci=cz.9f9230f8a7ba6d4bc2dfcfa2f7ax1fe4913dfc3e

ukázka parametrů sznaiid

Každý unikátní parametr vytváří nový záznam ve statistikách, což zkresluje analýzu dat.

Jak ověřit, jestli vaše data obsahují duplicity kvůli parametrům

V GA4 si zobrazte sekundární dimenzi Landing page + query string.

Postup ověření duplicit v GA4

  1. Otevřete GA4 a přejděte do Realtime pages.
  2. Klikněte na Engagement.
  3. Vyberte záložku Landing Page.
  4. Jako sekundární dimenzi nastavte Landing page + Query string.

Jak vyloučit sledovací parametry v Google Analytics 4

  1. V rozhraní Google Analytics 4 přejděte do Admin sekce (Správce) daného profilu.
  2. Rozklikněte Data collection a následně Data stream.
  3. Vyberte konkrétní data stream, pro který chcete nastavení provést.
  4. Klikněte na Redact data.
  5. Aktivujte volbu URL query parameters.
  6. Zde vložte parametry, které chcete vyloučit, například: fbclid, sznclid, sznaiid, hgtid, gclid, feci, gci. Parametry oddělujte čárkou.

Vyloučení sledovacích parametrů je jednoduchý proces, který vám zabere jen chvilku a usnadní další vyhodnocování dat. Vaše analýzy budou přesnější a spolehlivější a aplikace Bidding Fox, Bidding Fox Elements a Pricing Fox dostanou lepší data a mohou lépe pracovat.

Přidat komentář

Ze života biddingového automatu

S obavou z nemožnosti sledovat uživatele pomocí cookies roste počet služeb, které do adres přidávají trackovací parametry (typicky ID uživatele), i když tam původně nebyly. Unikátní ID přiřazená...
Potřebujete v Google Analytics zachovat informaci o tom, z jaké konkrétní kategorie Heureky přicházejí uživatelé? Při použití UTM parametrů, například utm_source=heureka.cz , se v Google Analytics...
Začátek roku 2025 nás nešetřil. Spoustu se toho od ledna změnilo a výjimkou není ani sféra oblíbených zbožáků, jako je Heureka.cz nebo Zboží.cz. Abyste se ve všech novinkách neztratili, sepsali jsme...

Přihlaste se k odběru novinek

Neutečou vám ty nejzásadnější novinky z aplikace Bidding Fox a z vyhledávačů zboží.