Jako jednu z jeho aplikací si nás pan Mergado pozval na svou podzimní akci - MergadoFest. Takové pozvání se neodmítá, a tak jsme vyrazili s prezentací a s kůží na trh. Pokud jste naši přednášku na MergadoFestu minuli, přinášíme krátké shrnutí.
Schválně, začneme zlehka z minulosti - vzpomínáte ještě na doby, kdy se biddovalo manuálně? Pěkně položku po položce? Nebo kdy bidding na Zboží.cz stál 0,2 Kč za proklik? (Nebojte, i my to pamatujeme). Pak začaly přicházet na svět nástroje k automatickému biddingu - v Mergadu to byl třeba Weekday Bidding Booster. A chvíli po něm i Bididng Fox.
Oproti předchozí aplikace jde o skutečný biddovací automat, který vám (nebo marketingové agentuře, jež vaši inzerci spravuje) umožní připravovat pokročilá nastavení pro bidding na Heurece (CZ i SK). Hodí se zopakovat, že pro spuštění je (mimo jiné) nutný certifikát Ověřeno zákazníky.
Jirka v prezentaci taky zopakoval optimální postup při vytváření strategie - od cílů a analýzy současného stavu, přes stanovení priorit až po kontrolu nastavení.
“Je fajn po 24 hodinách zkontrolovat stránku Diagnostiky - kolik produktů je biddovatelných, kolik z nich má a jaký problém. Potom stránku Produkty, kde lidé uvidí, jaká nastavení se na konkrétní produkty vztahují a jaký je stav na Heurece (pozice [top, bidding, podle ceny], počet e-shopů v biddingu a podle ceny). Doporučuji taky stav zkontrolovat např. po týdnu, abyste měli představu jak se vyvíjel bidding (graf v přehledu) a jak si vaše nabídky aktuálně stojí,” vysvětluje Jirka Guňka.
Následovala ukázka samotného rozhraní Bidding Foxu, které doporučujeme i vám všem - redesign appky udělal z chytrého lišáka trochu ochočenou lištičku, která vás celým procesem lehce provede - od analýzy stávajícího stavu přes nastavení až po kontrolu na základě historických dat.
Chvíli se zastavíme u výsledků diagnostiky. Co s jednotlivými hláškami?
- přepárovat v případě špatně spárovaných produktů
- práce s elementy PRODUCT (jaké informace můžete do elementu přidat najdete tady. - https://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#PRODUCT), GIFT, Distribuce nebo třeba s příznakem autorizovaný prodejce
- zkontrolovat zda se správně nastavuje dostupnost a zda se dá pracovat se zlomovou dostupností např. skladem vs. do tří dnů
Na závěr pár doporučení jak s BF pracovat:
- rozdělit sortiment na logické celky a těm připravit konkrétní biddingovou strategii
- využívat diagnostiku a posilovat produkty, které nelze aktuálně biddovat
- kombinovat zdroje dat, např. pomocí Data Owlu
Přidáváme ještě celou prezentaci - brzy přibude i videozáznam přednášky. Do té doby si můžete Bidding Fox sami vyzkoušet a proklikat.