PNO - pekelný nástroj ovládání, příšerná nastavovací obluda, pěkně nevypočítatelná ohavnost, pořádně namáhavá otrava, ...
Za chvíli bychom vymysleli spousty dalších vysvětlení poměrového ukazatele PNO. Správná interpretace této zkratky je, podíl nákladů na obratu. Dává odpověď na to, kolik procent z obratu investujete do nákladů na reklamu a je určitou hranicí, kolik jste za ni ochotní zaplatit.
Obrat z Heureky je 100 000 Kč a PNO stanovené na 15 %, náklady biddingu by tedy měly být maximálně 15 000 Kč.
Ale nic není jen černé a bílé, tento příklad by fungoval jen v ideálním světě. V realitě je třeba brát v úvahu několik dalších faktorů. Je to například DPH, které může vstupovat do obratu, dodatečné náklady biddingu a další.
Jak s PNO tedy pracuje Bidding Fox?
Při nastavování strategií vybíráte, jestli chcete při biddingu zohledňovat PNO či nikoliv. Pokud si ho zohlednit přejete, vyplníte maximální požadovanou míru, kolem které bude BF oscilovat. Když vyplníte hodnotu 0, BF na něj nebude brát ohled. Jednou bude o něco vyšší, jindy zase pod maximem. Výsledné PNO bude vždy co nejblíže vámi stanovené hodnotě. K maximálnímu PNO můžete u strategie stanovit i maximální CPC.
Pozor, při nastavování strategií vždy pamatujte na to, že jsou si mezi sebou nadřazené. Strategie 1 má pro Bidding Fox vždy vyšší prioritu než strategie 2.
Nastavíte strategii 1, aby udržovala všechny produkty na 1. pozici a nezohledňovala PNO. Nastavíte strategii 2 a vyberete do ní jen určité produkty, pro které si přejete dodržení PNO do 10 %. BF bude dodržovat S1, protože jsou v ní zařazeny všechny produkty. S2 dodržet nemůže, protože dané produkty jsou zahrnuté v S1, která je S2 nadřazená. S2 by dodržel v případě, pokud by produkty zařazené v S2 byly vyloučené z S1. Například S1 novinky a S2 výprodej (v případě, že zboží, které je označené jako novinky pro náš e-shop nikdy nepatří do výprodeje).
Pamatujte, že v celkových statistikách přímo v Heurece vidíte průměrné PNO, ve kterém jsou zahrnuty všechny produkty a data jsou zapisována vždy až den zpětně.
Další situace, která má dodatečný vliv na PNO, nastává v případě, když produkt není z nějakého důvodu biddovaný, ale je ponechaný v nabídce. Ten se na Heurece dál objevuje a platíte za něj. Ve vyhledávání 2 Kč a v detailu produktu je CPC v hodnotě minima dané kategorie. Zobrazován je ale mezi nebiddovanými. Tyto náklady jsou do výsledného PNO připočítány a vámi stanovené hodnoty se o ně zvyšují. Pokud produkty, které překročí PNO skryjete, nebudou se dál zobrazovat a náklady se nebudou zvyšovat.
Je možné, že se vaše data z Heureky a z Google Analytics budou lišit. Je to právě proto, že GA připisuje konverzi ke stejnému dni, ve kterém byla vytvořena. Naopak Heureka konverzi připisuje zpětně ke dni prokliku.
Zkoušeli jste si s výškou PNO trochu pohrát? Zvýšení o pár procent může přinést několikanásobně vyšší obrat.
S těmito skutečnostmi, které se týkají PNO a Bidding Foxu, se na nás nejčastěji obracíte, proto jsme je sepsali. Setkáváte se při práci s Lišákem s nějakými dalšími situacemi, se kterými si úplně nevíte rady? Napište nám je, rádi je pro vás zpracujeme do dalšího článku.