Přemýšlíte, jak zviditelnit svůj e-shop na Heurece a Zboží.cz? Na následujících řádcích se dočtete o biddingu na zbožových srovnávačích a o jeho možnostech a výhodách.
Jak funguje bidding na zbožových srovnávačích
Bidding je forma PPC reklamy (pay per click), kde platíte za proklik zákazníka na vaši stránku. Funguje na aukčním principu. Vy nabízíte cenu za proklik a s ní vstupujete do aukce mezi konkurenty.
Manuální vs. automatický bidding
Pokud cenu prokliku nastavujete v administraci srovnávačů zboží, případně pomocí nástroje pro úpravu feedu – jde o manuální bidding.
V případě, že využíváte biddovací automat, máte možnost nastavit maximální cenu za proklik, kterou jste ochotni zaplatit. Cena prokliku není ve většině případů stejná jako vámi nastavené maximum. Strhne se pouze částka, která stačí k udržení vašeho e-shopu v seznamu doporučených obchodů.
Proč biddovat
V České republice existuje více než 42 tisíc e-shopů. Na Slovensku je aktuálně více než 12 tisíc fungujících e-shopů. Při tomto počtu se stává, že stejný produkt nabízí současně několik desítek obchodů. E-shopy mezi sebou soupeří o zákazníka cenou sortimentu, dárkem k objednávce či dopravou zdarma.
Pomocí biddingu (navýšením ceny za proklik) svou nabídku zviditelníte. Dostanete se do boxu mezi doporučené e-shopy, který je před výpisem nejlevnějších e-shopů.
Kde můžete biddovat na Heurece a Zboží.cz
Na Heurece můžete biddovat pouze nabídky v produktovém detailu.
V případě manuálního biddování probíhá nastavení cen za proklik v administraci Heureky na úrovni produktů nebo kategorií.
Na Zboží.cz můžete biddovat nabídky v detailu produktu, ve fulltextovém vyhledávání, v hledání v kategorii nebo ve výpisu kategorie.
O manuálním biddingu v administraci Zboží.cz se dočtete více přímo na jejich blogu.
Oproti Heurece má Zboží.cz více biddovacích možností. Pokud vás zajímají detaily, je jim věnován celý článek na našem blogu.
Časová náročnost na manuální správu biddingu je větší, čím větší je e-shop. I u malého e-shopu to však může zabrat množství času, protože každou změnu musí někdo manuálně naklikat. Záleží to i na počtu produktů, které chce obchod biddovat, nebo jak moc aktivní je konkurence.
Automatický bidding
Abyste mohli biddovat automaticky, neobejdete se bez biddovacího automatu, jako je například Bidding Fox. Ten vám dokáže ušetřit množství času a často i peněz. Prostřednictvím automatu si vytvoříte výběry produktů, na každý výběr aplikujete strategii na míru a už jen stačí kontrolovat, vyhodnocovat a v případě potřeby upravovat.
Vidíte v biddingu potenciál? Pokud ano, směle se pusťte do čtení dalších článků určených biddingovým nováčkům a přibližte se ke svému cíli – zviditelnit svůj sortiment na Heurece a Zboží.cz.
Přidat komentář