Vánoce se blíží a zákazníci začínají objednávat, jak na běžícím páse. My vám představujeme tipy, které nevyžadují velký zásah do e-shopu a stíháte je svépomocí aplikovat ještě v předvánoční sezóně. Jak vylepšíte svou inzerci?
1) Kontrola feedu a produktových obrázků
Mergado a Feed Image Editor zdarma zkontrolují váš feed a obsažené obrázky. Jedná se o rychlou bezplatnou revizi. Na základě výsledku auditu upravíte případné nedostatky a nepřijdete díky tomu o tržby.
2) Průchodnost e-shopu
Vytvořte objednávku ve vlastním e-shopu, v anonymním okně. Zajistíte si tak pohled očima zákazníka.
Zaměřte se na průchodnost webu. Cesta od přidání zboží do košíku až po zaplacení musí být bezchybná a plynulá. Ujistěte se, že všechny procesy fungují tak, jak mají.
3) Zviditelnění nabídky na srovnávačích
Biddujte. A dostaňte svou nabídku do seznamu kvalitních obchodů na produktových kartách Heureky a Zboží.cz.
Jestli vás neláká bidding, alternativou na zviditelnění je například cenotvorba. Jak na automatický pricing se dozvíte na webu Pricing Foxu – nástroje pro dynamické přeceňování produktů.
4) Dodací doba produktů
Zákazníci jsou stále náročnější, proto cena a rychlost dodání zboží hrají hrají důležitou roli při rozhodování.
Číselnou hodnotu srovnávače zboží automaticky převede na textové vyjádření. Číslo 0 znamená, že je produkt skladem a je možné ho okamžitě odeslat. Číslo 1 bude převedené na textovou hodnotu do 3 dnů. Malý rozdíl, velké následky.
Přesné specifikace elementu DELIVERY_DATE najdete v odkazech na Heurece a Zboží.cz. V případě, že používáte Bidding Fox, vás aplikace na zlomovou dostupnost upozorní v rámci diagnostiky sortimentu.
5) Cena dopravy, dopravci a výdejní místa
Věnujte pozornost i svým dopravcům a ceně za dopravu. Ujistěte se, že si neúčtujete příliš vysokou cenu v porovnání s konkurencí. Stejně důležité je dát svým zákazníkům na výběr.
6) Doručení balíku do Vánoc
Zákazníky před Vánoci zajímá, zda jim stihnete doručit zásilku do Štědrého dne. Vzhledem k vytíženosti dopravců to není lehká úloha. Vy si však můžete jednoduše ulehčit práci a vyhnout se nedorozuměním. Určete si datum, do kdy mohou zákazníci udělat objednávku a dokážete garantovat její doručení do Vánoc. Nezapomeňte datum vystavit na viditelné místo i u vás na webu.
Zboží.cz umožňuje v administraci nastavit „Doručení do Štědrého dne“. Tato informace se bude spolu s datumem zobrazovat při názvu e-shopu na produktových kartách. O nastavení se dozvíte víc na blogu Zboží.cz.
Heureka tuto možnost zrušila už před minuloroční sezónu. V článku na jejich blogu se dozvíte, proč přistoupila k tomuto kroku.
7) Podpora a komunikace se zákazníkem
Většina z nás ze zkušenosti ví, že předvánoční období dokáže být uspěchané, náročné a málokdy časem lásky a klidu. Přesto se snažte v každé situaci komunikovat rychle a transparentně. Vyhnete se tak negativním recenzím a zákazník podobný přístup určitě ocení. Případně mu můžete poskytnout slevu na nejbližší nákup jako omluvu.
8) Inspirujte
Nepochybujeme o tom, že jste se v životě minimálně jedenkrát trápili, co koupit partnerovi, rodičům či sourozencům pod stromeček. Vaši zákazníci jsou na tom určitě podobně. Pokuste se je inspirovat tipy na dárek, a možná se právě díky tomu rozhodou nakoupit zrovna u vás.
9) Automatické dobíjení kreditu
Proč byste drželi v hlavě něco, co stačí jednou nastavit a bude fungovat automaticky? Například kredit na Heurece a Zboží.cz. Nastavte si automatické dobíjené a už nikdy nespadnete nevědomky do FREE režimu. Taková situace, obzvlášť v tomto období, vás může připravit o vysoké tržby.
V předvánoční sezóně se nevyplatí riskovat a dělat velké zásahy do webu. Vylepšujte svůj e-shop opatrně a ideálně jen jednoduššími zákroky. V případě,že během sezóny narazíte na větší chyby, budete mít po Novém roce dalších 10 měsíců na vychytání much. Všichni Lišáci vám drží palce, aby se Vánoce vydařily podle představ.
Komentáře
Dobrý den, Petro,
Dobrý den, Petro,
děkujeme za reakci a sepsání zkušeností, co se Vám osvědčily. Určitě budou i pro ostatní přínosem. A jak se říká, štěstí přeje připraveným.
Přidat komentář