Tisíce unikátních položek v knižním e-shopu se může při nastavování ceny za jednotlivé prokliky snadno stát noční můrou. Využití biddingového automatu se právě v tomto případě osvědčilo. Co všechno dokázal Bidding Fox vylepšit?
Jak vytvořit rozumné sestavy, ve kterých budou mít položky shodné alespoň některé znaky?
A jak je pak účinně monitorovat a reagovat na změny?
Jak poznat, která kniha bude bestsellerem?
Mnoho otázek, které při prodeji nejen knih vyvstávají v mysli těch, kteří se starají o správu inzerce. Pokud mezi ně patříte nebo vás bidding prostě „jen“ zajímá, přečtěte si, jak se s podobnou situací vypořádali v marketingové agentuře Besteto.
Bavíme se o obchodu, který patří do první pětky českých e-shopů s knihami. Počet položek u něj překračuje 100 tisíc, což už je na perfektní správu inzerce docela velké sousto. Vladimír Trevisan z Besteta, který s klientem inzerci dlouhodobě řešil, proto hledal způsob, jak ji efektivně řídit s ohledem na cenu za prokliky.
„Při takovém množství položek už není možné biddovat rozumně velký počet produktů. I když jsme biddovali s pomocí výběrů z Mergada, nedokázali jsme pružně reagovat na změny na trhu. Biddovali jsme jen na top kategorie, čímž nám unikaly produkty, které nejsou tolik známé, ale přesto mají prodejní potenciál. Naopak u bestsellerů jsme se s PNO dostávali přes 40 %, což bylo neúnosné,“ popisuje Vladimír situaci.
V září se proto v Bestetu rozhodli sáhnout po biddingovém automatu, který umožňuje pružnější správu inzerce. Aplikace Bidding Fox pak na rozdíl od Mergada bidduje každý produkt zvlášť podle toho, pod jakou kategorii spadá. Nenastavuje totiž bidding napevno, ale zohledňuje změny, které se na trhu dějí, a pomáhá tak i okrajovějším produktům k vyšším tržbám.
„Pro tuto oblast trhu jsou typické nízké ceny objednávek, v tomto konkrétním případě je průměrná cena pod 500 korunami na objednávku. Potřebovali jsme tedy zvýšit tržby, a přitom zůstat s PNO na rozumné úrovni. Použili jsme proto právě strategii biddování podle PNO. Vyhovuje nám, že automat ohlídá hodně faktorů, které jsme jinak nestíhali sledovat – cenu produktů, konkurenci i PNO, a dokáže s tím komplexně pracovat,“ vyjmenovává výhody automatu Vladimír.
Zajímavým problémem, který dokázal automat také vyřešit, bylo nastavení cen za prokliky u „okrajových“ produktů. Například odborné učebnice, které do sortimentu obchodu patří, se prodávají hlavně v září a v říjnu, po zbytek roku dříve klient na jejich bidding rezignoval, protože by byl příliš nákladný nebo neefektivní. „Zatímco při biddování bestsellerů využíváme bidding na top pozice, díky strategii biddování podle PNO jsme mohli pokrýt i tento okrajovější sortiment,“ dokládá Besteto.
Výsledky používání Bidding Foxu se v tomto případě projevily téměř okamžitě. Kromě zlepšení dosahu na trhu se podařilo výrazně navýšit tržby. Ačkoli není možné ukázat růst z měsíce na měsíc, protože září patří v tomto oboru k prodejním vrcholům roku, meziroční srovnání mluví celkem jasně: Tržby vzrostly meziročně o 38 %, zatímco PNO se podařilo o cca 17% snížit. Vyšší (v září o více než 50 %) byl také počet objednávek. Celková bilance je tak výrazně pozitivní. „Povedlo se nám zvýšit počet prokliků, což samozřejmě znamenalo vyšší náklady, zároveň ale přibyly objednávky, takže výsledný konverzní poměr je lepší než v roce 2015,“ uzavírá Vladimír.
Biddinový automat Bidding Fox se tak ukázal jako schopný pomocník, který šetří čas při nastavování inzerce a snížení nákladů a zvýšení tržeb je toho dostatečným důkazem. Pokud o něčem podobném také uvažujete, ozvěte se na vladimir.trevisan@besteto.cz
PDF verze ke stažení zde