Nastavení
V aplikaci lze vytvořit více nastavení s různými parametry. Pokud se výběry v jednotlivých nastaveních překrývají, řídí se aplikace podle priority. Nastavení výše má přednost před nastavením pod ním. Pořadí lze změnit pomocí drag & drop (↕).
Detail nastavení
V každém nastavení můžete pracovat s těmito parametry:
-
Název
-
Maximální podíl nákladů na obratu v % (PNO)
-
Nejvyšší dodací doba pro bidování
-
Maximální cena prokliku
-
Ponechat bidding u nevyhovujících produktů
-
Nebidovat položky do 5. místa podle ceny
-
Nehledět na cenu konkerence
-
Tržby v Google Analytics máme
-
Produkty s překročeným PNO
-
Aplikovat na výběry
Název nastavení
Zobrazuje se ve výpisu jednotlivých nastavení. Každé nastavení si pojmenujte tak, abyste z něj v přehledu mezi ostatními snadno poznali, jaké má parametry. Například:
- Top sortiment
- Startery
- Výprodej
Maximální podíl nákladů na obratu v % (PNO)
Aby se vám inzerce vyplácela, musíte vědět kolik můžete investovat zpět do kreditů (nákladů) z obratu pro daný kanál.
Výpočet PNO
Aktuální PNO vypočítáte jako
(náklady / obrat_bez_dph) * 100
a vyjde vám nákladovost v procentech.
Pokud ponecháte PNO nastaveno na nulu, nebude na něj brát aplikace ohled.
Bidding Fox potom s touto nákladovostí pracuje na úrovni jednotlivých produktů.
Bidding Fox si obrat bere z Google Analytics a náklady z Heureky. Heureka a Google Analytics připisují transakce rozdílně. Heureka připisuje ke dni prokliku. Analytics ke dni konverze. Více včetně dalších kanálů zde.
Nejvyšší dodací doba pro biddování
Jelikož je každý sortiment specifický a nejvíce o něm víte vy, můžete si nastavit jaká dostupnost (DELIVERY_DATE) je ještě únosná pro daný typ zboží.
Například u knížek víte, že 7 dní je v pořádku, ale krmiva se nejlépe prodávají ta, která máte s odesláním ihned (jsou skladem, tzn. DELIVERY_DATE = 0).
Maximální cena prokliku
Toto můžete brát jako "pojistku" - ze svých výpočtů a analýz víte, že nechcete/nemůžete překročit určitou cenu za proklik. Maximální cena za proklik je aktuálně 100 Kč.
Toto nastavení se hodí především pokud nechcete brát ohled na PNO.
Ponechat bidding u nevyhovujících produktů
Vždy se najde nějaká výjimka, proto když Bidding Fox narazí na produkt, který nevyhovuje nastaveným parametrům a vy máte zaškrtnutu tuto volbu, ponechá mu bidding, který je ve feedu před spuštěním aplikace. Jinak by bidding zrušil.
Když máte před zapnutím aplikace ve feedu již bidding nastaven a víte, že některé produkty se občas prodávají i když je zrovna nemáte skladem, ale do tří dnů (DELIVERY_DATE = 3), přitom máte nastavenou max. dodací dobu v aplikaci na 0 (skladem) a chcete jim ponechat bidding využijete tuto volbu.
Nebidovat položky do 5. místa podle ceny
Aktuálně jsou na Heurece bez nutnosti rokliknout "Další nabídky obchodů" viditelné top pozice a pět nejlevnějších nabídek. Proto pokud vám stačí, být vidět mezi nejlevnějšími a nechcete být na top pozicích, využijte tuto volbu. Můžete tak ušetřit na nákladech.
Nehledět na cenu konkerence
Bidding Fox si hlídá, aby nebidoval nabídky výrazně dražší než konkurence. Pokud ale prodáváte sortiment kde je časté, že se zde objevují nabídky o dost levnější než můžete nabídnout vy, a přitom máte u zákazníku dobré jméno, využijte tuto volbu. Aplikace tak nabiduje i nabídky dražší, které by jinak nebidovala.
Tržby v Google Analytics máme
Aby Bidding Fox správně počítal, je potřeba mu říci, zda do Google Analytics posíláte tržby s DPH nebo bez. Výpočty by se jinak mohly výrazně lišit od skutečnosti.
Produkty s překročeným PNO
Má aplikace produkty, které překročí nastavené PNO skrýt (nebudou ve výstupním feedu), nebo je ponechat v inzerci za minimální cenu prokliku kategorie?
Produkty, které skryje na začátku nového měsíce opět odkryje a pustí do inzerce.
Aplikovat na výběry
Zde si zvolíte, na jaké produkty se má automatický bidding aplikovat. Můžete zvolit více výběrů. Aplikace načítá výběry, které již v Mergadu máte vytvořeny.
Pokud máte výběrů více, můžete použít filtrování (vyhledávání), kdy se vám vypíšou pouze relevantní výběry.