Jestli chcete vědět, jak se daří vaší inzerci na zbožácích, je nutné věnovat pozornost vyhodnocování. Zkušený e-shopař potřebuje mít po ruce aktualizované informace o produktech. Připravili jsme návod, který vám ulehčí práci s daty.
Exportujte s Lišákem
Data o svých a konkurenčních produktech získáte několika způsoby. Kromě toho, že si exporty můžete nechat posílat pravidelně na e-mail, existuje i další varianta – vytvoření trvalého odkazu. V obou případech můžete vygenerovat tři různé formáty – CSV, XLS a HTML. Informace obsažené v trvalém odkaze jsou aktualizované automaticky dvakrát denně. Díky tomu budete mít vždy čerstvé údaje o produktech.
S jakým formátem pracovat
Pro import dat do Google Spreadsheets je potřeba vygenerovat export ve formátu CSV. Výsledný odkaz exportu následně implementujete do tabulky.
Jak na to
- Vyfiltrujte si výběr produktů, s kterými chcete dále pracovat
- Vytvořte export ve formátu CSV
- Označte checkbox „Vygenerovat veřejný odkaz“
- Následně odkaz importujte do Google Spreadsheets
- Vyberte si buňku, ve které chcete, aby tabulka začínala
- Pomocí funkce „IMPORTDATA“ vložte svůj zkopírovaný odkaz exportu
- Data máte importované a můžete se pustit do práce
Implementace bude vypadat následovně:
=IMPORTDATA("zkopírovaný-odkaz-exportu")
Dostali jsme se na konec stručného návodu o práci s exportem. Věříme, že zpracování dat bude pro vás o něco jednodušší. Na blogu a sociálních sítích můžete sledovat další články a novinky, které pro vás připravujeme.
Přidat komentář