Velká konkurence na slovenském online trhu s elektrem představuje pro nastavování biddingu pořádnou výzvu. Vybrat kategorie, které budou vydělávat a zvolit k nim správnou biddingovou strategii pomohl v tomto případě právě Bidding Fox.
Elektro je jedním z nejdynamičtějších odvětví v e-commerce a náklady na inzerci představují velkou část rozpočtu. I proto kladou klienti velký důraz na jeho pečlivé dodržování a doložitelné výsledky. Zároveň se ale množství položek v takových e-shopech pohybuje mezi desítkami a stovkami tisíc produktů a nastavit bidding tak, aby přinášel tržby není jednoduché – v tak velkém rozpočtu a množství položek je klíčové udržet si přehled o tom, které kategorie jsou pro inzerci ziskové a které ztrátové.
S tímto problémem se potýkala také marketingová agentura Besteto, která spravuje inzerci pro jednoho z největších hráčů na slovenském on-line trhu s elektro zbožím. „Od klienta jsme dostali velký rozpočet na inzerci, který bylo nutné přesně dodržet,“ popisuje požadavky na efektivní správu inzerce Vladimír Trevisan z Besteta. Dříve řešili bidding pomocí výběrů v Mergadu, v jejich silách ale bylo nabiddovat pouze omezené množství produktových výběrů a navíc byl takový postup velmi pracný. „V oboru je navíc hodně velká konkurence – a týká se to mnoha kategorií, o což byl bidding složitější,“ dodává Vladimír.
Biddingový automat Bidding Fox zapínali s cílem zlepšit kontrolu nad rozpočtem a jeho řízením a zároveň maximalizovat tržby, což, jak Vladimír přiznává, jsou stejné cíle jako při používání manuálního biddingu. Rozdíl vidí hlavně v jednoduchosti nastavení a následné úspoře času. „Při předchozí s práci s biddingem jsme téměř neustále museli hlídat a přenastavovat jeho hodnoty – teď nám stačí na začátku pečlivě nastavit pravidla a pak jen občas zkontrolovat jejich úspěšnost – a to díky výběrům a jednoduchému nastavení v Bidding Foxu,“ vysvětluje Vladimír.
Bestetu se v tomto případě osvědčila strategie biddování podle PNO, které chtěli udržet mezi 5 a 10%. Bidding Fox pro ně hlídá ceny za prokliky tak, aby se podařilo rozpočet přesně dočerpat. Dalším cílem bylo zvýšení tržeb - aktuálně tedy biddují v nejdůležitějších kategoriích, které pro klienta představují stěžejní sortiment – třeba kvůli dobrým maržím na toto zboží.
A jak se změnil výkon inzerce po aktivaci Bidding Foxu? Zjevnými úspěchy jsou zvýšení návštěvnosti e-shopu (trojnásobné oproti roku 2015) i výrazně vyšší konverzní poměr u některého typu zboží, což klient kvituje s povděkem. Došlo i k meziročnímu zvýšení tržeb (o 43 %) a agentura navíc ušetřila množství času, které teď místo nastavování biddingu věnuje koncepčnímu řešení.
Bidding Fox se tedy osvědčil i při správě skutečně velkého množství položek, jejichž bidding jinak vyžaduje příliš mnoho času. Spolu s efektivitou se navíc podařilo zvýšit tržby – v některých kategoriích až několikanásobně, využívání biddovacího automatu se v tomto případě klientovi rozhodně vyplatilo. Pokud o něčem podobném také uvažujete, ozvěte se na vladimir.trevisan@besteto.cz.
PDF verzi naleznete zde.