Pro úspěšnou inzerci je třeba pravidelně kontrolovat výsledky biddingu a stav sortimentu a na základě toho optimalizovat strategie. Na následujících řádcích vám poradíme, jaké metriky a detekce by vám při kontrole neměly ujít.
- Náklady vs. obrat
- Zjistěte, jestli nastavené max. CPC stačí k dosažení cílů
- Průměrná pozice v biddingu
- Vývoj počtu prokliků a objednávek
- Diagnostika sortimentu
- Vlastní diagnostika
- Upozornění na detekce diagnostiky
Náklady vs. obrat
Každého provozovatele e-shopu jistě zajímá, jakého celkového obratu se podařilo dosáhnout za sledované časové období díky biddingu. S tím jsou úzce spojeny i náklady, které snadno potvrdí, či vyvrátí úspěšnost inzerce.
S omezením výšky PNO (poměru nákladů na obratu) Bidding Fox dokáže pomoci díky možnosti procentního nastavení jeho maximální hodnoty při tvorbě strategie.
Celkovou výši obratu, nákladů a PNO za dané časové období naleznete v Přehledu aplikace. Rozepsané výsledky najdete na stránce Strategie, kde jsou metriky zobrazeny u každé strategie zvlášť. Úspěšnost tak bude evidentní na první pohled.
Zjistěte, jestli nastavené max. CPC stačí k dosažení cílů
Strategie, možnosti a cíle má každý inzerent jiné. Někdo nehledí na výšku CPC a chce být na prvních pozicích za každou cenu. Jiný má omezený rozpočet a tak nastavuje skromnější ceny za proklik. To je v pořádku, je však důležité kontrolovat, zda nízko nastavené max. CPC nezabraňuje nabídkám dostat se do biddingového boxu.
Ověříte to tak, že na stránce Produkty vyfiltrujete nabídky dosahující max. CPC a zkontrolujete, zda v biddingu jsou nebo ne. K tomu můžete ve filtru zakliknout checkbox „mimo bidding“. Získáte tak seznam produktů, jejichž max. CPC je nastaveno příliš nízko na to, aby se na srovnávači dostaly mezi doporučené nabídky a plnily požadované cíle.
Průměrná pozice v biddingu
V detailu každé strategie a produktu snadno zkontrolujete, jak se vyvíjí pozice na produktových kartách a zda odpovídá nastavenému cíli. Nedosahování může opět souviset s příliš nízko nastaveným max. CPC.
Cílíte na poslední pozici biddingového boxu, ale nabídky na ni nemohou dosáhnout? Problém nemusí být v nízkém CPC. Prověřte na produktových kartách, zda srovnávač spustil možnost cílit na všechny biddingové pozice. Při nízkém počtu nabídek na kartě může být biddingový box omezen na dvě nebo tři. V takovém případě je na místě úprava cíle strategie. A přestože nemůžete být například na čtvrté pozici, Lišák vás bude v biddingu držet.
Vývoj počtu prokliků a objednávek
K pravidelné kontrole patří i počet prokliků jednotlivých produktů v poměru s počtem objednávek. V Bidding Foxu, na stránce Produkty si můžete uspořádat nabídku podle počtu prokliků, případně výše nákladů a okamžitě odhalíte, zda korespondují s objemem objednávek, resp. obratu.
Doporučujeme průběžně kontrolovat i produkty, které mají mnoho prokliků, ale žádnou objednávku. Takové nabídky je třeba zkontrolovat a zjistit, čím je situace způsobena. Vysoká proklikovost může znamenat například zařazení v nesprávné produktové kartě, kdy má vaše nabídka několikanásobně nižší cenu v porovnání s konkurenční nabídkou.
Diagnostika sortimentu
U průběžné kontroly rozhodně nesmí chybět návštěva stránky Diagnostika. Bidding Fox je šikovný nástroj a dokáže upozornit na problémy v inzerci či doporučit vylepšení. Při naskladňování nového sortimentu, případně manipulaci nebo změnách ve feedu si pohlídejte například nespárované produkty.
Zpozorněte také, pokud nabízíte vysoce konkurenční sortiment a Bidding Fox upozorní na produkty, které nabízí málo e-shopů. Pravděpodobně je nabídka spárována do nesprávné nebo duplicitní produktové karty. V takovém případě je třeba nabídky přepárovat.
Vlastní diagnostika
Bidding Fox nabízí každému uživateli možnost přizpůsobit diagnostiku svým potřebám. Na stránce Diagnostika, podstránce Vlastní, si můžete vytvořit neomezené množství metrik podle svých zájmů a preferencí.
Upozornění na detekce diagnostiky
Při každé metrice dokážete nastavit, aby vás Bidding Fox upozornil na e-mail nebo v Mergadu, v případě nárůstu či poklesu počtu produktů. Budete tak vždy v obraze, co se s vaším sortimentem děje.
V případě, že jste agentura či freelancer spravující inzerci, je důležité si čas od času potvrdit s klientem jeho cíle a priority. Vyhnete se tak situaci, kdy biddujete méně důležité nabídky, a ty, které by měly být na výsluní, nespadají do žádné strategie.
Možností a metrik je v Bidding Foxu nespočet. My jsme shrnuli ty nejzásadnější. Využíváte je i vy, nebo máte vlastní, které v tomto článku nezazněly? V každém případě budeme rádi, pokud se s námi podělíte o zkušenosti v komentářích.
Přidat komentář