Vlasníte e-shop a hledáte cesty, jak více zviditelnit své produkty? Jednou z variant je právě inzerce na vyhledávačích zboží. Připravili jsme pro vás několikadílný seriál, který vám osvětlí veškeré potřebné základy.
Proč inzerovat na zbožových srovnávačích
V současné době čítá český trh desítky tisíc e-shopů a tento počet se stále zvyšuje. Každý inzerent hledá kanály, kterými se dostane blíže k potenciálním zákazníkům. Můžete využít právě vyhledávače zboží. Zákazníci zde sledují značky, vybírají si na základě parametrů produktů a srovnávají nabídky jednotlivých e-shopů. Pokud znáte marketingový model STDC (See Think Do Care), nachází se ve fázi DO. Jsou již rozhodnutí ke koupi produktu a jen volí, odkud nakoupí.
Zbožáky jsou nejen proto vhodnou cestou inzerce. Mnohdy mají lepší konverzní poměr než jiné PPC reklamy. Díky jejich dostupným statistikám víte:
- kolik přesně jste utratili,
- kolik lidí na vaši nabídku kliklo a nakoupilo.
Jaké vyhledávače zboží máte na výběr
Český trh nabízí několik srovnávačů, od univerzálních po specifické. Největší jsou:
Pokud prodáváte nábytek, oblečení nebo jiný specifický sortiment, můžete zabrousit na tematické zbožáky jako je:
Při rozhodování, který zvolit, vždy záleží na více faktorech. Měli byste brát v potaz nejen váš sortiment, ale i konkurenci, cílovou skupinu aj. O jejich možnostech a specifikách vám řekneme víc v dalších dílech.
Jaké jsou možnosti práce s inzercí na vyhledávačích zboží
Úsilí nekončí tím, že zveřejníte sortiment na některém ze zmíněných zbožáků. Svou inzerci můžete neustále vylepšovat a přemýšlet nad tím, jak ji více zviditelnit oproti jiným hráčům na trhu.
Výběr položek je klíčový
Ujasněte si, jaké produkty chcete inzerovat. Pokud máte na svém e-shopu tisíc položek, nemusíte je inzerovat všechny. Zjistěte, jaký sortiment je konkurenceschopný, a zároveň ho zákazníci poptávají.
Pokud již máte zavedenou inzerci na Heurece, využijte naše bezplatné nástroje Bidding Audit nebo Pricing Audit. Díky nim zanalyzujete její stav ještě před tím, než se pustíte do biddování nebo cenotvorby. Audity vám odhalí silné a slabé stránky produktů a doporučí změny tak, abyste využili potenciál zbožáků naplno.
Analýza konkurence je základem úspěchu
Každý prodejce by měl mít přehled o e-shopech na stejné produktové kartě a jejich nabídce. Bez těchto informací budete jen slepě střílet a doufat, že nějakého potenciálního zákazníka zaujmete. Díky rozboru budete například vědět, za jaké ceny prodávají vaši konkurenti nebo zda nabízí dárky či dopravu zdarma.
Bidding zviditelní vaše zboží
Vidíte na produktových kartách spoustu e-shopů a přemýšlíte, jak se dostat na vyšší příčky? Můžete využít právě bidding. Spočívá v nastavování cen za proklik a je formou PPC reklamy. Pokud takovou reklamu používáte, platíte za jednotlivé prokliky na váš e-shop a nikoliv jen za její zobrazení. Potřebujete splnit několik podmínek jako je například Ověřeno zákazníky nebo spárovanost položek. Vše, co budete k biddování potřebovat, vám sepíšeme v příštích dílech.
Pricing pomůže nejen malým hráčům na trhu
Nejdůležitější složkou nabídky je právě její cena. Obzvlášť v konkurenčním prostředí, kde má zákazník široký výběr prodejců. Menším subjektům se mnohdy vyplatí více zaměřit právě na cenotvorbu než na bidding.
Jak ale nastavit ceny u tisíce položek tak, abyste nebyli zbytečně levní ani drazí? S tím vám pomůže přeceňovací automat Pricing Fox. Zvolíte si, jak má cenotvorba probíhat a nástroj pak pracuje sám na základě vámi nastavených podmínek a mantinelů. Více informací o aplikaci najdete na této stránce.
Rozhodujete se, zda je pro vaši firmu vhodnější bidding, pricing, nebo jiná varianta? V příštím díle se můžete těšit na checklist pro začátečníky, který vám s ideální volbou pomůže. Inspirujte se a využijte potenciál svého sortimentu naplno.
Přidat komentář