Vrtá vám hlavou, který box při nastavování aplikace zakliknout a jak vyplnit ostatní políčka, aby Lišák fungoval správně? V článku na vás čeká popis celé stránky Nastavení spolu s videonávodem.
Požadavky od Heureky a Zboží.cz
O tom, jaké podmínky musí e-shop splnit, aby mohl začít na srovnávačích s biddingem, jste se mohli dočíst v předešlém článku. V případě, že už máte biddování povolené, můžete se přesunout ke spuštění a nastavení biddingového automatu.
Nastavení Bidding Foxu
Po spuštění aplikace se přesuňte na podstránku Nastavení, kde si určíte, odkud bude Lišák čerpat data, nastavíte notifikace, zasílání reportů apod.
Zdroje nákladů a obratu
Jestli je pro vás podíl nákladů na obratu důležitá metrika a chcete s ní pracovat, ujasněte si, jaký zdroj nákladů a obratu budete používat. Existují dvě možnosti:
-
počítat podíl nákladů na obratu z dat srovnávačů,
-
získávat data propojením Mergada s Google Analytics přes aplikaci Keychain.
Jestli plánujete čerpat údaje z Heureky, je důležité povolit generování Heureka XML reportu.
V případě čerpání dat ze Zboží.cz je potřeba v administraci vygenerovat API klíč. O vygenerování a implementaci se dočtete zde.
První nastavení Bidding Foxu
Preferujete sledování videonávodů? Dominika vám představí stránku Nastavení v aplikaci Bidding Fox. Kdo raději čte, pokračujte dále pod videem.
Nastavení zdrojů dat
Aby se vám data správně načítala, budete potřebovat funkční napojení na Google Analytics, nebo na srovnávač, na kterém chcete inzerovat. Ať už se jedná o data týkající se obratu, nákladů a nebo prokliků, vždy si můžete vybrat ze dvou možností – Google Analytics či Heureka/Zboží.cz.
V případě, že si nejste jisti nastavením projektu, doporučujeme ponechat výchozí nastavení:
- zdroj obratu – Google Analytics,
- zdroj nákladů – Heureka/Zboží.cz,
- zdroj prokliků/objednávek – Heureka/Zboží.cz.
Nastavení Google Analytics
V dalším kroku si zvolíte výšku DPH a zdroj a medium v případě, že je měníte pomocí UTM parametrů a nebo filtrů v Google Analytics.
Párování dat k produktům z Google Analytics
Statistiky můžete párovat dvěma způsoby – podle ITEM_ID nebo Vstupní stránky. Obě možnosti mají svá specifika. Na příkladech uvedeme rozdíly.
Párování podle ITEM_ID
Za předpokladu, že ITEM_ID produktů se shoduje s SKU kódem produktů v Google Analytics, si můžete nastavit párování dat tímto způsobem.
V praxi to vypadá tak, že zákazník se proklikne do e-shopu přes tričko, ale koupí si čepku – Google Analytics přiřadí nákup čepce.
Párování podle Vstupní stránky
Zákazník se proklikne do e-shopu přes tričko, ale koupí si čepku – Google Analytics přiřadí nákup tričku. Ve Výkonu produktu v Google Analytics se však nákup přiřadí čepce. Při vyhodnocování teda porovnávejte čísla se Vstupními stránkami v Google Analytics.
Při možnosti párování podle Vstupní stránky najdete checkboxy, kterými si můžete pomoci při odstraňování a nahrazování údajů ze vstupní adresy z feedu. Využijete to například v případě, že máte v XML feedu jiné URL adresy oproti těm, které se přepisují jako vstupní adresy v Google Analytics.
Nastavení notifikací a zasílání e-mailů
Bidding Fox dokáže kontrolovat několik desítek úkonů, týkající se hlavně problémů s inzercí. Pod tlačítkem Nastavit notifikace objevíte chybové hlášky. Zapnout si můžete ty, které pro vás má smysl sledovat. Jsou to například:
- problémy v napojení na Google Analytics/Heureku/Zboží.cz,
- ztráta certifikátu Ověřeno zákazníky,
- pokles kreditu pod limit na Heurece/Zboží.cz,
- a mnoho dalších.
Když nastane porucha, tak kromě zaslání notifikace do Mergada si ji můžete nechat poslat i na e-mail. Díky tomu se včas dozvíte o problémech a ihned zasáhnete, aby inzerce opět fungovala správně.
V případě, že na jednom projektu nepracuje jen jedna osoba, máte možnost vyplnit více e-mailů.
„Nice to have“ – Nastavení reportů
Koho by nezajímalo, zda je jeho inzerce úspěšná? Ať už jste majitelem e-shopu a nebo agentura spravující inzerci, opět máte možnost nechat si zasílat pravidelné reporty na několik e-mailů. Na výběr máte 3 časové intervaly – týdenní, čtrnáctidenní a měsíční report.
Když budete mít biddingový automat nastavený, promyslete si, které produkty chcete zařadit do biddingu, případně na jaké pozice budete na srovnávači cílit. Následně se můžete pustit do nastavování první biddingové strategie.