I když u obou vyhledávačů zboží funguje stanovování ceny za proklik na stejném principu - PPC a aukce, dají se v biddingu najít mezi oběma srovnávači rozdíly. Pojďme se podívat, jaké to jsou a jak s nimi pracovat.
(Formální) podmínky pro aktivaci biddingu
Začneme trochu školometsky - co všechno potřebujete pro to, abyste vůbec mohli začít cenu za proklik měnit?
Heureka
- certifikát Ověřeno zákazníky
- spárované produkty + alespoň 5 e-shopů v produktovém detailu
- kredit (pozor na jeho dočerpání!, při vyčerpání kreditu dochází k přesunutí nabídek pouze do fulltextového vyhledávání)
Zboží.cz
- kredit (pozor na jeho dočerpání!, při nedostatku kreditu dochází k výpadku inzerce)
- spárované produkty i nespárované produkty a alespoň dva e-shopy v detailu produktu, další místa pro biddování viz níže (na Zboží.cz lze biddovat i mimo produktové karty)
Pokud tyto podmínky splňujete, můžete se pustit do nastavování ceny za proklik.
Kam se díky biddingu dostanu?
Aukční cena za proklik rozhoduje o vašem umístění v produktovém detailu (v případě Heureky) i na dalších místech vyhledávání (Zboží.cz) Díky biddování se tak můžete dostat na následující pozice:
- na Heurece na 1. až 4. místo v produktovém detailu
- u Zboží.cz není omezen počet biddovaných pozic
Umístění biddingových pozic
Společné pro Heureka i Zboží.cz je bidding v detailech produktu (spárované produkty). Heureka má k tomuto účelu element (jediný pro bidding) HEUREKA_CPC. Zboží.cz má pro bidding v detailu produktu MAX_CPC, kterým můžete ovlivnit i bidding ve výpisu kategorie, když vaše nabídka není spárovaná (přičemž spárované nabídky se vypisují nad nespárovanými).
Zboží.cz má proti Heurece ještě další element pro bidding - MAX_CPC_SEARCH, kterým ovlivňujete bidding (pozice) ve výsledcích vyhledávání napříč celým Zboží.cz a také ve vyhledávání v kategorii, do které produkt spadá.
Maximální cena za proklik
Pokud nemáte nekonečný rozpočet, je nutné u biddingu myslet i na maximální cenu za proklik (zvlášť na Zboží.cz, kde třeba o Vánocích může cena vyletět do astronomických výšin a vyčerpat vám kredit dřív, než si toho stihnete všimnout). Korigovat na Zboží.cz ji můžete pomocí elementu MAX_CPC nebo MAX_CPC_SEARCH.
Oba srovnávače mají stanovenou maximální cenu za proklik, a to následovně:
Heureka
- CZ - 1000 Kč; do 31.7.2017 100 Kč
- SK - 50 €; do 31.7.2017 4 €
Zboží.cz
- 500 Kč
Minimální cena za proklik
Minimální cena za proklik určuje, jakou nejnižší cenu musíte překonat proto, aby se vaše zboží mohlo účastnit aukce.
Heureka
- U produktů do 21,00 Kč není cena prokliku účtována
- Minimální ceny prokliku (bez biddingu) se liší podle kategorie a ceny zboží (více zde)
- Vyhledávání 2 Kč (zde aukce neprobíhá)
- Ceny prokliků podléhají plošnému navýšení od 1.10. - 31.12. každého roku o 25 %.
Zboží.cz
V praxi se vyplatí inzerovat na obou srovnávačích a na základě vyhodnocení statistik někde posílit a jinde naopak inzerci utlumit. Na Zboží.cz například dostávají šanci biddovat e-shopy, které nemají na Heurece kategorie nebo mají obtížně párovatelné produkty. Mohou mezi sebou soupeřit i “nezařaditelné” e-shopy.
O bidding na Heurece se vás lehce postará Bidding Fox a ušetřený čas pak můžete věnovat správě inzerce na Zboží.cz. Tipy ná základní nastavení biddingu najdete v tomto článku nebo na záznamu z webináře.
A jak je to s ostatními srovnávači? Kde se vyplatí inzerovat a kde ne? Přečtěte si článek, který Jirka napsal pro E-commerce Bridge.