Přemýšlíte, jak vyladit feed k dokonalosti? Seznamte se s Bidding Fox Elements. Získáte množství užitečných statistických i analytických dat, s kterými doplníte důležité informace do XML feedu. Díky těmto údajům lépe zacílíte inzerci i marketingové kampaně. Dosáhnete tím zvýšení výkonnosti celého e-shopu. Jaké možnosti aplikace nabízí, vysvětlíme v článku.
OBSAH:
- Vylaďte svou inzerci, jak nejlépe umíte.
- Seznamte se s aplikací Bidding Fox Elements.
- Jak začít používat aplikaci Bidding Fox Elements.
- Jak vypadá rozhraní aplikace Bidding Fox Elements.
- Inspirujte se konkrétními návody pro práci s Bidding Fox Elements.
- Nápověda a školení aplikace Bidding Fox Elements.
Vylaďte svou inzerci, jak nejlépe umíte
O pozornost potencionálních zákazníků denně v ČR bojuje téměř 51 000 e-shopů. Vyniknout v množství konkurentů nemusí být zrovna snadný úkol, ale rozhodně není nemožný.
Způsobů, jak zviditelnit svoji inzerci a zaujmout nové zákazníky, je více. Jedním z nich je biddování. Pro snadnější začátky nebo lepší orientaci v aplikaci Bidding Fox, jsme připravili souhrnného průvodce Biddování od A do Z. Provede vás krok po kroku celým procesem a vysvětlí potřebu srovnávačů zboží. Doporučujeme také zkontrolovat stav produktů pomocí Bidding Auditu. Je online a zcela zdarma a získáte díky němu tipy k vylepšení stávající nabídky. Jestli chcete vědět, jak je na tom váš e-shop s cenovou politikou, poskytujeme zdarma také Pricing Audit. Jak na to, se dozvíte v našem souhrnném průvodci Cenotvorba od A do Z.
Seznamte se s aplikací Bidding Fox Elements
Bidding Fox Elements je aplikace, která XML feed obohatí o mnoho cenných informací. Pracuje nejen se statistickými daty z Heureky, Zboží.cz nebo Google Analytics, ale prostřednictvím desítek elementů také poskytuje údaje o měnových kurzech, státních svátcích, počasí a další.
CO S BIDDING FOX ELEMENTS DOKÁŽETE
- Doplnit nová data do XML feedu.
- Přesněji zacílit inzerci.
- Snížit náklady.
- Mít přehled o oblíbenosti zboží.
- Odhalit produkty, o které je velký zájem a o které nikoliv.
- Monitorovat konkurenční nabídky.
- Objevit chyby v nastavení.
- Sledovat statická data za jeden, sedm a třicet dní.
Přejděte na praktické návody pro práci s aplikací.
PROČ SE ROZHODNOUT PRO BIDDING FOX ELEMENTS
- Pořádá bezplatné školení pro klienty.
- Nabízí plnou technickou podporu.
- Účtuje si vždy jednotnou cenu 386 Kč/měsíc. Nezávisle na počtu produktů i zapnutých elementů.
- Zdarma poskytuje 30denní zkušební dobu. V kombinaci s Bidding Fox nebo Pricing Fox umožňuje do feedu dostat data z oficiálního API Heureky a Zboží.cz.
S JAKÝMI DATY BIDDING FOX ELEMENTS PRACUJE
- Heureka statistické XML z měření konverzí.
- Heureka Sortiment report.
- Google Analytics.
- Informace o produktech.
- Datum a čas.
- Aktuální předpověď počasí vybraných míst (CZ, SK, PL, DE).
- Kurzy měn.
- Data z karet produktů na Zboží.cz a Heureky.
- Statistiky Zboží.cz.
Jak začít používat aplikaci Bidding Fox Elements
Předtím, než Bidding Fox Elements zapnete, měli byste mít jasno v pár základních pojmech.
Co označujeme jako element?
Element v XML feedu představuje konkrétní hodnoty daného produktu, např. název produktu, počet objednávek, počet prokliků a další.
Aktivace Bidding Fox Elements
- Přejděte do MERGADO Store a aplikaci aktivujte.
- Po zapnutí aplikace se automaticky vytvoří vstupní pravidlo v MERGADU. Můžete se na ně podívat, ale dál s ním pracovat nemusíte.
- Následně zkontrolujte, že máte ve feedu element ITEM_ID nebo ekvivalent pro daný formát např. ID. Pokud ITEM_ID mít nebudete, přikládáme návod, jak ITEM_ID vytvořit. Možností je více, záleží na vás, kterou si vyberete. Element ITEM_ID slouží jako párovací a bez něj nebude značná část elementů funkční.
- Nyní vyberte elementy, které chcete zahrnout do feedu nebo je použít při vytváření pravidla v MERGADU. Každý element aktivujete ve sloupci Generovat pomocí posuvného tlačítka. Mějte na paměti, že nové hodnoty se do vstupního feedu propíšou v rozmezí 24 hodin.
V aplikaci se elementy defaultně vytvářejí skryté, ve feedu je neuvidíte, ale vytvořené jsou. Zobrazíte si je na kartě Produkty, vždy volte zobrazení výběru na výstupu a nezapomeňte zakliknout tlačítko zobrazit skryté, viz obrázek. Pokud potřebujete získaná data propsat do feedu, odškrtněte na kartě Elementy ikonku v podobě oka, díky čemu se vám elementy propíšou přímo do vašeho feedu ke všem produktům.
S každou aktivací nového elementu přegenerujte pravidla v MERGADU. Čím více elementů aktivujete, tím více času aplikace potřebuje k jejich dalšímu zpracování.
Jak vypadá rozhraní aplikace
Jakmile aplikaci spustíte, na horní liště uvidíte šest různých stránek. Konkrétně se jedná o Heureka, Zboží.cz, Google, Produkt, Ostatní a Vše. K čemu jednotlivé okruhy slouží, si postupně vysvětlíme.
Elementy ze statistik (Heureka, Zboží.cz, GA) se vždy volí na denní, 7 denní nebo 30 denní interval. Je to z toho důvodu, aby mohla aplikace počítat hodnoty. Elementy ze záložky Produkt nebo Ostatní pouze zapínáte a vypínáte.
HEUREKA
V této sekci najdete informace z datových přehledů, neboli reportů v Heurece. Abyste tyto elementy mohli používat, potřebujete aplikaci napojit na Heureku pomocí MERGADO Keychain.
- Heureka statistiky – údaje vychází z konverzního reportu Heureky. Samotný report obsahuje základní informace z Heureky, jako je PNO, Obrat, Počet objednávek, Počet prokliků, Průměrná pozice, Náklady a další.
Pokud měříte konverze a v administraci Heureky máte zaškrtnuté políčko Generovat XML report, Elements získává data z vašich denních reportů. Postupně se také dopočítávají 7denní a 30denní statistiky.
- Heureka informace o produktu – sekce obsahuje informace ze Sortiment reportu Heureky.
- Heureka karta produktu – plní se jen v případě, že máte zapnutý Bidding Fox nebo Pricing Fox. V obou případech aplikace s Heurekou komunikují přes jejich API, ze které získávají aktuální informace o produktových kartách. U elementů „Nabídky dle ceny“ a „Nabídky v biddingu“ libovolně nastavíte jejich obsah. Nejdříve klikněte na ozubené kolečko a dále si v tabulce zaškrtněte, jaké informace potřebujete.
- Heureka hodnocení produktu – vychází z administrace e-shopu, ze služby Ověřeno zákazníky. Sekce obsahuje recenze za objednávky, které byly nakoupeny přímo přes váš e-shop. Berte na vědomí, že hodnocení v produktovém detailu bude více, protože se v této části zapisují recenze ze všech e-shopů. Zatímco v administraci uvidíte recenze přímo od nakupujících z vašeho obchod
- Heureka přehled o výkonu a nákladech – z reportu zjistíte, jak efektivní jsou vaše prodeje na Heurece. Budete mít přehled o tom, odkud k vám zákazníci chodí (skrz biddované/nebiddované produkty). Získané informace vám pomůžou při vytváření biddovacích strategií, např. objevíte nebiddované produkty, které jsou populární a na základě těchto informací se rozhodnete je biddovat. Poté je velká šance, že se u těchto položek zvedne počet prokliků a následně i počet objednávek. Více informací se dozvíte na Heurece v Přehled o výkonu a nákladech.
- Heureka nespárované produkty – pomocí tohoto reportu získáte seznam všech nespárovaných produktů společně s návrhy na změnu názvu, kategorie a další. Více se o tomto reportu dozvíte v rámci Spárovanost produktů - nespárované produkty.
- Heureka produkty čekající na zařazení – report vám pomůže s kontrolou dat ve vlastním feedu za účelem správného zařazení do kategorie. Podle čeho Heureka určuje doporučený název a kategorii produktu, se dozvíte v reportu Produkty čekající na zařazení.
- Heureka statistiky košíku neboli statistiky z Marketplace – informují o prodejích v Marketplace. Konkrétně o počtu objednaných kusů, ceně za objednávky, provizi Heureky a další. Více se o reportu dozvíte na stránkách Heureky v sekci statistiky Marketplace.
ZBOŽÍ.CZ
Podobně, jako tomu bylo u Heureky, obsahuje BFE také data ze Zboží.cz. Aby aplikace BFE mohla využívat informace ze Zboží.cz naplno, potřebujete vyplnit API klíč. Detailní postup, jak na to, najdete v článku Jak na vyplnění API klíče Zboží.cz v Bidding Fox Elements. Jakmile jednou tyto platformy propojíte, data se začnou propisovat jak do sekce statistiky, tak do části informace o produktu.
- Zboží.cz statistiky – data jsou poskytována z produktové karty Zboží.cz na úrovni každého produktu.
- Zboží.cz informace o produktu
- Zboží.cz karta produktu – abyste získali data o produktech, musíte mít zapnutý Bidding Fox nebo Pricing Fox.
Google s BFE propojíte opět pomocí aplikace Keychain v MERGADU. Párovat data k produktům z Google Analytics můžete dvěma způsoby.
- Podle vstupní stránky
- Podle ITEM_ID
Více se o rozdílu párování ze vstupní stránky a ITEM_ID dozvíte v článku Párování statistik k produktům z Google Analytics.
Na tom samém místě si také nastavíte zdroj i médium. Pokud používáte aplikaci Bidding Fox, dokážete si zvolit jiné hodnoty UTM parametrů pro MERGADO (Nastavení – Analytika) a jiné pro BFE.
- Google Analytics – statistiky obsahuje základní elementy z Google Analytics tj. Návštěvy, Obrat, Počet objednávek a Konverzní poměr.
PRODUKT
Okruh poskytuje metadata o produktu v rámci MERGADA, tzn. ke každému produktu se posílají unikátní informace.
- Produkt – mezi nejčastěji používaný element patří: počet dní produktu ve feedu – pomocí něj zjistíte, od kdy se produkty skutečně napárovaly a zahrnuly do feedu.
- Produkt se stejnými parametry – obsahuje informace o produktech se stejnými parametry, např. stejný dárek, stejná dostupnost a další.
OSTATNÍ
Sekce obsahuje automaticky stažená data z externích zdrojů. Ke všem produktům v aplikaci posíláme stejné informace.
- Datum a čas – v této sekci máte k dispozici desítky informací týkající se dní, kalendáře a snadno s nimi načasujete své kampaně. Informace využijete k automatizaci kampaní např. při prodeji zimních/letních pneumatik, pro zvolení konkrétního dne inzerce (státní svátky apod.).
- Počasí – sekce obsahuje významnější města v ČR, SK i v Evropě.
- Kurzy měn – obsahují aktuální kurzy European Central Bank, které jsou stahovány každou hodinu pomocí služby exchangeratesapi.io. Převádět můžete nejen z českých korun, ale i mezi měnami navzájem. Po najetí kurzorem na ikonu otazníku, zobrazíte aktuální hodnotu měny. Využijete v případě, že děláte kopii českého e-shopu do jiného jazyku.
VŠE
Souhrn všech výše popsaných okruhů na jednom místě.
Inspirujte se konkrétními návody pro práci s Bidding Fox Elements
HEUREKA
- Kontrolujte spárovanost podle ceny produktu s Bidding Fox Elements
- Jak na hromadné párování produktů pomocí Bidding Fox Elements?
- Bidding Fox Elements tipy VI. – cena
- Bidding Fox Elements tipy V. – podíl nákladů na obratu
- Bidding Fox Elements tipy IV. – popularita produktů
- Přizpůsobte si obsah elementů podle svých priorit
- Biddujte vybrané produkty ze Sortiment reportu prostřednictvím Bidding Fox Elements
- Jak v šesti krocích odhalit všechny dárky konkurence
- Jak si rozdělit sortiment podle (počtu) hodnocení na Heurece
- Využívejte statistiky ze zbožáků na 100 %
- Jak vypátrat chybně spárované produkty v inzerci na Heurece
- Jak využít přesná data o cenách konkurentů v biddingu na Heurece či Zboží.cz
- Nenechte konkurenty získat vyšší příčky na produktových kartách Heureky
- Jak dostat do exportu v Mergadu cenu konkurenčního e-shopu
- Biddujte TOP produkty kategorie na Heurece
ZBOŽÍ.CZ
- Přizpůsobte si obsah elementů podle svých priorit
- Jak využít přesná data o cenách konkurentů v biddingu na Heurece či Zboží.cz
- Jak na lepší Dynamic Search Ads (DSA) pomocí Bidding Fox Elements
- Přizpůsobte si obsah elementů podle svých priorit
- Jak se zbavit parametru fbclid a gci z URL
- Jak využít přesná data o cenách konkurentů v biddingu na Heurece či Zboží.cz
PRODUKT
OSTATNÍ
- Připravte svou inzerci na vánoční sezónu pomocí Bidding Fox Elements
- Bidding Fox Elements tipy I. – Zvolte den inzerce
- Bidding Fox Elements tipy II. – Počasí
- Bidding Fox Elements tipy III. – automatické snižování CPC
Elementy z Bidding Fox Elements také využijete při práci s Fox Data+. Naše nejnovější aplikace slouží jako data studio pro MERGADO. Díky ní získáte přehled o stavu inzerce a marketingových činnostech na jednom místě. Pomocí grafických dashboardů proměníte veškerá data do efektivních přehledů. Automatické alerty vás upozorní na změny ve vašich elementech a exporty využijete při napojení feedu z MERGADA do dalšího systému. Kompletní představení aplikace, včetně videí ke každé stránce a záznamu z přednášky pro praktické využití data studia, najdete v článku Data studio pro vaše projekty? Seznamte se s Fox Data+.
NÁVODY NA PRÁCI S FOX DATA+
- Jak sledovat spárovanost produktů na Heurece
- Jak ušetřit na špatně spárovaných produktech?
- Jak odhalit produkty biddované pod minimum CPC
Nápověda a školení aplikace Bidding Fox Elements
Odpověď na nejčastější otázky najdete v Nápovědě Bidding Fox Elements. Veškeré návody a informace o releasech najdete v kategorii Bidding Fox Elements. Pokud máte jakýkoliv dotaz, můžete jej položit na MERGADO Fórum nebo napsat na technický support: podpora@biddingfox.com. Pravidelně také pořádáme online bezplatné školení, kde vám Jirka představí celou aplikaci, ukáže praktické příklady a nechybí ani prostor pro vaše dotazy.
Přidat komentář